درباره مژگان ذوالفقاریان

درباره مژگان ذوالفقاریان
درباره مژگان ذوالفقاریان

در این مجله مجموعه هایی از اخبار کاربردی، جدید و علمی را فراهم آورده ام تا در راستای اهداف فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در زمینه هایی چون روانشناسی، مامایی، تغذیه و سلامت بتوانیم مطالب جدید و مفیدی را به راحتی و به صورت رایگان در در دسترس شما قرار دهم. در کنار این مطالب سعی بر این بوده است که با فراهم آوردن مطالب متنوع و سرگرم کننده محیطی دلنشین و مفرح برای کاربران عزیز بوجود اورده شود. اگر در خصوص محتوای یک مطلب یا ترجمه یک مقاله به سوال یا ایرادی بر خورد کردید می توانیم از طریق سایت در ارتباط باشیم.

 

 

۱۳۷۴

مژگان ذوالفقاریان، کارشناس مامایی
مژگان ذوالفقاریان، کارشناس مامایی

از دانشگاه علوم پزشکی ایران در رشته مامایی فارغ التحصیل شد. در کنار فعالیت در حوزه تحقیق و ترجمه جدید ترین مقالات علمی در زمینه های مختلف سلامت پرداخت. همچنین تجربیات فراوانی طی سال ها کار کلینیکال در زمینه مامایی کسب کرد.

۱۳۸۰

مژگان ذوالفقاریان، وبسایت مامایی و زنان
مژگان ذوالفقاریان، وبسایت مامایی و زنان

با مشاهده نیاز فراوان بانوان عزیز بعنوان رکن اصلی هدایت فرهنگی خانواده، به منابع اطلاعاتی مطمئن و معتبر در زمینه های مختلف سلامت، موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین را به همراه شرکاء تاسیس کرد. از اقدام های این موسسه طراحی و راه اندازی سایت اطلاع رسانی مامایی و زنان بود که مورد تایید مطبوعات وزارت ارشاد قرار گرفت و در آنجا به  ثبت رسید.

۱۳۸۹

مژگان ذوالفقاریان
مژگان ذوالفقاریان، انجمن مامایی استان البرز

این سایت را با گرایش تخصصی و همکاری با انجمن مامایی استان البرز راه اندازی کرد. طی تجربیات کسب شده از این همکاری و احساس نیاز به مشارکت بیشتر فارغ التحصیلان و دانشجویان گروهای مختلف پزشکی و پیراپزشکی در عرصه ترجمه مقالات جدید علمی معتبر از سرار دنیا، اقدام به ترجمه مقالات جدید علمی و انتشار آنها نمودند.

۱۳۹۳

مژگان ذوالفقاریان، کارشناس ارشد
مژگان ذوالفقاریان، کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی (حوزه تخصصی پزشکی)

در رشته آموزش زبان انگلیسی (حوزه تخصصی پزشکی) در دانشگاه خوارزمی تهران مشغول به تحصیل گردید. ایشان با ادامه فعالیت فرهنگی در مجله علمی پژوهشی زنان و مامایی همچنان در خدمت زنان و مادران عزیز کشور خود میباشد.

اطلاعات پزشکی

پزشکی یک رشته علمی و حرفه‌ ای است که در بررسی، تشخیص، و درمان بیماری‌ ها، حفظ و بهبود سلامتی انسان نقش دارد. پزشک عمل بهبود حالت جسمانی و روانی فرد را از طریق تاریخچه پزشکی، بررسی علایم و علائم بیماری، انجام آزمون‌ های تشخیصی، تجویز درمان‌ ها و ارائه مشاوره‌ های بهداشتی انجام می‌ دهد. پزشکان می‌ توانند در تخصص‌ های مختلف مانند داخلی، جراحی، زنان و زایمان، کودکان، روانشناسی و غیره تخصص داشته باشند. هدف پزشکی ارتقای سلامت جامعه و درمان بیماران است و بر اساس الزامات علمی، اخلاقی و حقوقی عمل می‌ کند.

۴.۸ از ۵ امتیاز - (۴۵ رأی)

اطلاعات مامایی

مامایی یک حرفه در علوم بهداشتی است که شامل مراقبت و مشاوره به زنان در طول دوران بارداری، زایمان و پس از زایمان است. ماما ها مسئولیت‌ هایی از قبیل مانیتورینگ سلامتی مادر و جنین، انجام آزمون‌ های لازم، ارائه راهنمایی‌ های تغذیه‌ ای، تمرینات و فیزیوتراپی، مانیتورینگ رشد جنین، انجام زایمان‌ های طبیعی و مشاهده پیشرفت وضعیت جسمانی و روحی مادرها را دارند. ماما ها همچنین می‌ توانند در ارائه خدمات پس از زایمان مادران کمک کنند، شامل مراقبت از زخم‌ ها، پس‌ زایمان واژینال، منظم‌ سازی شیردهی و پشتیبانی در دوران نیازهای جدید مادر مانند مراقبت‌ های نوزادان باشند.

۴.۸ از ۵ امتیاز - (۴۵ رأی)

اطلاعات تغذیه

علم تغذیه به بررسی و مطالعه رابطه بین غذا و سلامت بدن انسان می‌ پردازد. این رشته علمی بررسی تأثیر ترکیبات موجود در غذا (مواد مغذی) بر سلامت و رشد سلول‌ ها، بافت‌ ها و اعضای بدن را مورد بررسی قرار می‌ دهد. هدف علم تغذیه بهبود و حفظ سلامتی، جلوگیری از بیماری‌ ها و ارتقای کیفیت زندگی انسان است. هدف علم تغذیه، بهبود و حفظ سلامتی انسان از طریق مطالعه و تحقیق درباره تأثیر مواد غذایی بر سلامت و بیماری است. علم تغذیه به بررسی ترکیب مواد غذایی، نحوه هضم و جذب آن‌ها، تأثیر آن‌ها بر سلامت و همچنین ارائه راهکارهای بهتر برای تأمین نیازهای غذایی انسان می‌پردازد.

۴.۸ از ۵ امتیاز - (۴۵ رأی)

اطلاعات روانشناسی

روانشناسی علمی است که به بررسی رفتار و فرآیندهای ذهنی انسان می‌ پردازد. این رشته به مطالعه عوامل روانی مانند ادراک، انگیزه، عاطفه، شخصیت و رشد روانی می‌ پردازد و تلاش می‌ کند تا فهم عمیق‌تری از روان انسان و روابط اجتماعی را فراهم کند. روانشناسان داده‌ ها و شواهد را جمع‌ آوری و تحلیل می‌ کنند تا به درک بهتری از علل و عوامل مرتبط با رفتار انسان برسند و راهکارهای مناسب جهت بهبود و توسعه فردی و اجتماعی ارائه دهند. روانشناسی تأثیر گسترده‌ ای در حوزه‌ های مختلف زندگی دارد، از جمله بهداشت روانی، تربیت و آموزش، کار و سازمان، روابط بین فردی و سلامت روحی و جسمی.

۴.۸ از ۵ امتیاز - (۴۵ رأی)

سوابق علمی و پژوهشی مژگان ذوالفقاریان

کارشناس مامایی (BSM) - دانشگاه علوم پزشکی ایران
کارشناس ارشد آموزش زبان انگلیسی (حوزه تخصصی پزشکی) - دانشگاه خوارزمی تهران

رزومه تحصیلی مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان - سوابق علمی و پژوهشی

امتیاز کاربر: ۴.۱۹ ( ۱۱ نتایج)

در نظر داشته باشید که با بیان دیدگاه ها و نظرات خود در مورد مطالب و نیز با شرکت در مباحث و گفتگو ها ی کاربران و یا اشتراک گذاری مطالبتان در بخش دلنوشته ها ما را در ارتقای هر چه بیشتر سایت یاری می فرمایید.
۴.۸ از ۵ امتیاز - (۴۵ رأی)
دکمه بازگشت به بالا