کمبود ویتامین A در نوجوانی باعث شب کوری و خشکی پوست می‌شود

وي خاطرنشان كرد: بدن براي رشد سلولي به ويتامين‌هايي مانند A و C و E نيازمند است كه در دوران نوجواني به علت افزايش تقسيم‌هاي سلولي و رشد سلولي نياز به اين ويتامين‌ها افزايش مي‌يابد.

دكتر مظهري گفت: ويتامين A از منابع حيواني به صورت رتينول و از منابع گياهي به صورت بتاكاروتن در اختيار بدن قرار داده مي‌شود. اين ويتامين نقش بسيار حياتي در دوران نوجواني دارد و كمبود آن باعث عوارض متعددي مانند شب كوري، كدري و خشكي پوست مي‌شود.

عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي ايران تصريح كرد: جگر، روغن‌ ماهي، گوشت، زرده تخم مرغ و تخم مرغ كامل، شير، پنير، روغن حيواني و كره از منابع حيواني ويتامين A هستند. در منابع گياهي، ميوه‌ها و سبزي‌هاي زرد و نارنجي رنگ و همچنين سبزي‌هاي با رنگ سبز تيره از منابع غني كاروتن محسوب مي‌شوند. هويج، اسفناج، كدو حلوايي، كلم بروكلي، زردآلو، هلو، سيب، انبه، پرتقال و طالبي از منابع گياهي غني از اين ويتامين به شمار مي‌روند.

نوشته شده توسط مژگان ذوالفقاریان در Wednesday, 08 September 2010 ساعت 7:15 pm

  • Comments Off on کمبود ویتامین A در نوجوانی باعث شب کوری و خشکی پوست می‌شود
  • 1073 بازدید
  • ایمیل
  • چاپ

دیدگاه

نظرات در این پست بسته شده.


پارسین گرافیک طراحی و توسعه سامانه های تحت وب طراحی سایت خبری خبرگزاری پرتال سازمانی میزبانی وب
Designed and Developed by Parseen Graphic