خوراکی های ضد اضطراب

خوراکی های ضد اضطراب

اضطراب

خوراکی های ضد اضطراب

مریم سادات کاظمی:‌ اضطراب یکی از پیامدهای زندگی مدرن امروز است که می تواند تاثیرات منفی بر فعالیت های روزمره بگذارد. از آنجا که این حالت ممکن است اثرات سوئی بر سلامتی داشته باشد بهتر است تا با روش های طبیعی و رعایت اصول سبک زندگی صحیح از بروز آن پیشگیری کرد.

خوراکی های طبیعی برای مقابله با اضطراب
اسطوخودوس
به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ اسطوخودوس به خاطر بوی مطبوع ومنحصر به فردش شناخته شده است که در عین حال فواید پزشکی بسیاری نیز دارد. از گل های آن برای تهیه روغن مخصوص اسطوخودوس استفاده می شود که در تسکین اضطراب مؤثر است. برای کاهش اختلالات اضطرابی، 3 تا 4 قطره از این روغن را در دستگاه بخور خانگی بریزید و یا همراه با یک فنجان بیکربنات سود در وان حمام استفاده کنید. در گیاه درمانی توصیه می شود دمنوش آن برای خواب بهتر شبانه میل گردد. برای تهیه جوشانده،‌ 5/1 گرم گل های خشک اسطوخودوس را در یک فنجان بزرگ آب گرم به مدت 10 دقیقه دم کنید.
مخلوط گیاهان مختلف
مخلوط گیاه خفچه، گل ساعتی، ‌زیرفون و سنبل الطیب برای مقابله با حالات اضطرابی بسیار مفید است. این گیاهان هیچ عوارض جانبی ندارند و نیاز به هیچ احتیاط خاصی هنگام مصرف نیست. خوشبختانه در دسترس است و می توان آنها را از داروخانه های گیاهی تهیه کرد. هر کدام به تنهایی نیز نتایج مطلوبی بر سلامتی دارند.
تمرینات آرامش بخشی
انجام روزانه فعالیت های جسمانی ” آرام” در افزایش احساس شادی و سرحالی روزانه تاثیرگذاراست. تای چی یکی از این ورزش هاست که با تمرکز بر کنترل تنفس و بهبود آن سلامت ذهن را بهبود می بخشد. یوگا نیز روش مؤثر دیگری است که آرامش اعصاب و عضلات را تسهیل می کند. این روش امروزه طرفداران بسیاری پیدا کرده است.
این تمرینات باعث می شوند تا فرد با کنار گذاشتن مشکلات روزمره، از احساسات منفی رها شده و بر خود تمرکز کند. یادگیری تنفس مطلوب دراین تمرینات جایگاه خاصی دارد.
فعالیت های جسمانی
ورزش علاوه براینکه سلامت بدن را تضمین می کند،‌ می تواند در تقویت سلامت روانشناختی نیز مؤثر باشد. حین ورزش مغز سروتونین ترشح می کند که این مولکول ها در تغییرات خلقی مؤثر بوده و می تواند به احساس آرام بخشی و کیفیت بهتر خواب کمک کند.
موسیقی درمانی
گوش دادن وتمرکز بر یک موسیقی آرام می تواند موجب افزایش احساس آرامش و رهایی از اضطراب شود.
داروهای طبیعی
اگر اختلالات اضطرابی مزمن و طولانی مدت شود، باید حتما به سراغ درمان های طبیعی رفت. طب سوزنی یکی ازروش های پزشکی چینی است که بر پایه انرژی عمل می کند. سوزن هایی که در این روش استفاده می شوند نقاطی از بدن را که با انرژی حیاتی کار می کند، تحریک خواهد کرد. استفاده از بعضی جلبک های دریایی نیز می تواند مؤثر باشد زیرا سرشار از آهن، ‌منیزیوم و ویتامین B12 است که به بدن برای افزایش مقاومت بدن نسبت به استرس کمک می کند. این جلبک ها به صورت پودر در عطاری ها و داروخانه های گیاهی به فروش می رسد.

منبع: قدس آلاین

نوشته شده توسط مژگان ذوالفقاریان در یکشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲ ساعت ۶:۰۸ ب.ظ

دیدگاه


پارسین گرافیک طراحی و توسعه سامانه های تحت وب طراحی سایت خبری خبرگزاری پرتال سازمانی میزبانی وب
Designed and Developed by Parseen Graphic