انیمیشنسلامت

آرایش های سرطان زا

آرایش با مواد آرایشی سرطان زا

نکات برگزیده مطلب
  • برخی از مواد شیمیایی که در لوسیون دست استفاده می کنیم باعث سرطان سینه می شود.

زیبایی با لوازم آرایشی سمی

 

در این متن صرفا نظر برخی از مصرف کنندگان لوازم آرایشی در کشور آمریکا بیان شده است که در مورد این عوارض تحقیقاتی به عمل آورده اند.

وجود سم در ترکیبات مواد آرایشی مسئله بحث برانگیزی می باشد. پاسخ تولید کنندگان لوازم آرایشی در صنعت آرایش در جواب به صحت استفاده از مواد مضر در این محصولات مثبت می باشد. البته آنها تاکید می کنند که مقدار کاربردی مواد سمی در لوازم آرایشی بسیار ناچیز و کم می باشد. ولی متاسفانه طبق گزارشات، بعضی از مصرف کنندگان بعد از مدتی دچار عوارضی همچون نازایی و یا سرطان می شوند که گمان می رود مواد سمی مذکور در این مورد موثر باشند.

کاربرد مواد سمی در صنعت تولید لوازم آرایشی حتی مهم تر از صنعت تنباکو است زیرا در حدود ۱۰۰۰ ماده شیمیایی مختلف در ساخت لوازم آرایشی بکار می رود. این مواد مشابه مواد شیمیایی که در رودخانه‌ها ریخته می‌شوند و درخون ما جاری می‌شوند، می باشد.

لازم به ذکر است که محصولات مراقبت از پوست یا محصولات مراقبت زیبایی با عوارضی همچون مشکلات تولید مثل، سرطان تخمدان، زایمان زودرس، مسمومیت با جیوه، اختلال غدد درون ریز مرتبط هستند.

اما متاسفانه تولید کنندگان این محصولات علی رغم آگاهی از این مطلب ادعا می گنند که تنها یک نوع ماده شیمیایی سرطان زا در محصولاتشان به میزان ناچیز بکار می رود.

در واقع چون مصرف کنندگان امکان تعیین و تشخیص مواد بکار رفته در لوازم آرایشی را ندارند، با باور بی خطر بودن این محصولات آنها را استفاده می کنند.

سوال اینجاست که چگونه و چرا شرکت های ثروتمند و بزرگ تولید کننده این محصولات مقررات مرتبط با سلامت مصرف کننده را اجرا نمی کنند ؟!

امید است که در طی تلاش های برخی از مصرف کنندگان بتوان توجه بقیه مردم را به این مهم جلب کرد و شاهد افزایش سطح آگاهی آنها شد. مواد شیمیایی مثل انسانها نیستند که تا جرمی برایشان ثابت نشده بی گناه محسوب شوند بلکه قبل از اینکه این مواد سلامت عده زیادی از مصرف کنندگان را به خطر بیندازد باید شناسایی شوند تا از مصرف آنها جلوگیری شود و یااینکه آنها تحت کنترل بهتری قرار گیرند.

اگر به سمی بودن لوازم آرایشی کم توجهی کنیم ، قطعا به سمت فاجعه بزرگی پیش خواهیم رفت.نمی توان ۶۰ سال صبر کرد و شاهد عوارض این محصولات بود تا به ما ثابت شود که برخی از مواد شیمیایی که در لوسیون دست استفاده می کنیم باعث سرطان سینه می شود.

 

۴.۶ از ۵ امتیاز - (۲۲ رأی)

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
You Tube
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌ های *ستاره دار باید شامل مقدار معتبر باشد.

دکمه بازگشت به بالا