سلامت

آب نگهداری شده در ظروف سفالی و فواید بیشتری دارد

آب در ظروف سفالی و فواید آن

نکات برگزیده مطلب
  • فرایند تبخیر داخل ظرف، تضمین می‌کند که گرمای آب درون آن از بین برود و این امر باعث کاهش دمای آن می‌شود.

 

ظروف سفالی و فواید آن در نگهداری آب

 

 به نقل از اسپوتنیک، ظروف سفالی در گذشته به دلیل فوایدشان مورد استفاده قرار می‌گرفتند، زیرا آن‌ها نه تنها جایگزین ظروف شیشه‌ای یا ظروف دیگر می‌شوند، بلکه مصرف آب در این ظروف سفالی می‌تواند فواید درمانی برای بدن داشته باشد.

وب سایت Health Shots استفاده از ظروف سفالی را برای ذخیره این نوشیدنی حیاتی توصیه کرده و بسیاری از مزایای آن را برشمرده است:

ذخیره این نوشیدنی حیاتی در ظروف سفالی به خنک شدن طبیعی آب کمک می‌کند، زیرا این ظروف مخروطی حاوی منافذ کوچک روی سطح خود بوده و آب از طریق این منافذ به سرعت تبخیر می‌شود.

فرایند تبخیر داخل ظرف، تضمین می‌کند که گرمای آب درون آن از بین برود و این امر باعث کاهش دمای آن می‌شود.

همچنین، خاک رس قلیایی طبیعی به غذا‌های اسیدی واکنش نشان می‌دهد و تعادل مناسبی در سطح pH ایجاد و در نتیجه اسیدیته و مشکلات معده را برطرف می‌کند؛ زیرا بیشتر از آنچه می‌خوریم در بدن اسیدی می‌شود و سمومی تولید می‌کند که بر معده تأثیر می‌گذارد.

آب ذخیره شده در ظروف سفالی فاقد هر نوع مواد شیمیایی است، بنابراین نوشیدن روزانه آب از این ظروف، به دلیل داشتن مواد معدنی موجود در آن می‌تواند باعث افزایش متابولیسم و ​​بهبود روند هضم شود.

همچنین ذخیره این نوشیدنی حیاتی در ظروف سفالی در مبارزه با گرمازدگی در بدن کمک می‌کند و نه تنها این ظروف برای خنک سازی بلکه برای تصفیه طبیعی آن نیز مفید هستند؛ زیرا بافت ظریف و متخلخل آلودگی‌های موجود دراین نوشیدنی حیاتی را تصفیه کرده و نوشیدن آن را نسبتاً ایمن می‌کند.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
باشگاه خبرنگاران
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا