سلامت

کرونا و اثر سوپ خاص برای مبارزه با آن

کرونا و اثر تغذیه بر آن

نکات برگزیده مطلب
  • مصرف عدس در جلوگیری از بیماری های ویروسی مثل کرونا بسیار موثر می باشد

سوپی مفید برای مقابله با کرونا

با توجه به روند افزایشی تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فصل زمستان با بالا بردن سطح ایمنی بدن در کنار رعایت دستورات بهداشتی می توان تا حدود زیادی احتمال ابتلا به این بیماری را کاهش داد. یکی از راه های مهم بالا بردن سطح ایمنی بدن تغذیه مناسب می باشد. این مهم بیشتر بر عهده بانوان گرامی می باشد که با توجه به هزینه های زندگی مسئول تهیه مواد غذایی مفیدتر، ارزانتر و لذیذ تر می باشند.

عدس و اثر آن بر ایمنی بدن

سوپ عدس یکی از غذاهایی است که با توجه به شیوع بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید به مصرف ان توجه جدی داشت.

به باشگاه خبرنگاران، افراد در جستجوی روش‌هایی برای محافظت از خود در برابر ابتلا به ویروس کرونا هستند که این روزها به یک بیماری همه گیر جهانی( پاندمی) تبدیل شده است و این درحالی است که یک نوع غذای ساده در دسترس دارند و می‌تواند فواید اعجاب انگیزی در این خصوص داشته باشد.

سوپ عدس یکی از غذاهایی است که به ویژه با توجه به بیماری همه گیر کرونا و شروع فصل زمستان باید بر خوردن آن بسیار رغبت شود؛ زیرا این غذا، معدنی از زینک است که بدن برای تقویت ایمنی خود به آن نیاز دارد.

دکتر احمد ابو النصر عضو شورای درمان با گیاهان دارویی آمریکا با بیان اینکه سوپ عدس فواید شگفت انگیزی دارد، بیان کرد: این غذا به دلیل پروتئینی که دارد، به کودکان کمک می‌کند تا به طور طبیعی رشد کنند.

او ادامه داد: این غذا برای خانم‌های باردار نیز مفید است؛ زیرا از بدشکلی جنین جلوگیری کرده و آهن و مس مورد نیاز بدن را تامین می‌کند. سوپ عدس همچنین لرزش دست کسانی که به دلیل کمبود ویتامین دچار این معضل شده اند، درمان می‌کند و علاجی برای کم خونی به شمار می‌رود.

این پزشک مصری افزود: سوپ عدس به دلیل آنکه سرشار از ماده معدنی زینک است باعث تقویت ایمنی بدن هم می‌شود و به همین دلیل مصرف عدس در جلوگیری از بیماری های ویروسی مثل کرونا بسیار موثر می باشد؛ به گفته احمد ابو نصر، خوردن سوپ عدس می‌تواند عفونت‌ها و دردهای مزمن را هم درمان کند همچنین مداومت روزانه بر خوردن سوپ عدس به مدت ۸ هفته، کلسترول و تری گلیسیرید را از بین می‌برد، به ویژه برای کسانی که به رژیم غذایی کم کربوهیدرات و نمک پایبند هستند.

 

کرونا یک بیماری عفونی است

که می‌تواند سیستم تنفسی را آسیب بزند. برای مقابله با این بیماری، بهتر است که سیستم ایمنی بدن را قوی کنیم. یکی از راه‌های تقویت سیستم ایمنی، تغذیه سالم و متعادل است. در این پست، به برخی از مواد غذایی که مفید برای سلامت تنفسی و ایمنی هستند، می‌پردازیم.

– مصرف ویتامین C: ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان قوی است که می‌تواند باکتری‌ها و ویروس‌ها را مقابله کند. مصرف منظم و مناسب ویتامین C می‌تواند علائم کرونا را کاهش دهد و به بهبود سریع‌تر بدن کمک کند. منابع خوب ویتامین C در طبیعت شامل پرتقال، لیمو، گریپ فروت، توت فرنگی، کلم بروکلی و فلفل دلمه‌ای هستند.

– مصرف زنجبیل: زنجبیل گزارش شده است که دارای خواص ضدالتهاب، ضدباکتری و ضدویرال است. زنجبیل می‌تواند به رفع سرفه، تب، درد گلو و سایر علائم شایع کرونا کمک کند. همچنین، زنجبیل مفید برای تقویت گوارش و جلوگیری از تهوع است. مصرف زنجبیل به صورت چای، عسل، شیرین‌بان یا پودر در غذاها پیشنهاد می‌شود.

– مصرف آب: آب نقش حائز اهم در حفظ سلامت بدن دارد. آب به دفع سموم از بدن، حفظ تعادل الکترولیت‌ها، حفظ رطوبت پوست و مخاط‌ها و حمل اکسیژن به بافت‌های بدن کمک می‌کند. همچنین، آب به جلوگیر از خشک شدن گلو و تحرکات سخت ترشحات تنفسی کمک می‌کند. برای پاسخگوئي به نياز بدن به آب، حدود 8 ليوان (2 ليتر) در روز پيشنهاد مي شود.

– خودداري از مصرف الكل: الكل يكي از عامل هاي كاهش دهنده سيستم ايمني است. الكل باعث خشك شدگي پوست و مخاط ها شده و در نتيجه باعث كاهش قابليت مقاومت بدن در برابر عفونت ها مي شود. همچنين، الكل مي تواند باعث اختلال در عملكرد كبد، مغز و ديگر اعضاي حياتي بدن شود. بنابراين، بهتر است از مصرف الكل خودداري كنيد يا آن را به حداقل برسانيد.

– مصرف پروبیوتیک‌ها: پروبیوتیک‌ها باکتری‌های مفیدی هستند که در روده‌ها زندگی می‌کنند و به تعادل فلورای روده‌ای، تقویت سیستم ایمنی و جلوگیری از رشد باکتری‌های بد کمک می‌کنند. پروبیوتیک‌ها می‌توانند به کاهش التهابات در بدن و بهبود عملکرد تنفسی کمک کنند. منابع خوب پروبیوتیک‌ها شامل ماست، دوغ، کفیر، ترشی، کمپوچا و سایر محصولات تخمیر شده هستند.

این بود برخی از مواد غذایی که می‌توانید برای تقویت سلامت تنفسی و ایمنی در دوران کرونا به رژیم غذایی خود اضافه کنید. البته، تغذیه سالم تنها عامل مؤثر نیست و باید همراه با رعایت نکات بهداشتی، استراحت کافی، ورزش منظم و مراجعه به پزشک در صورت نیاز انجام شود. امیدوارم این پست برای شما مفید بوده باشد. با تشکر از همراهی شما.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
باشگاه خبرنگاران
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا