تغذیه

انجیر، انگور و گردو درطب سنتی

انجیر، انگور و گردو و برخی خواص آنها

نکات برگزیده مطلب
  • افراد چاق که دچار یبوست هستند بهتر است از انجیر در وعده غذای صبحانه مصرف کنند.

 

محمد‌علی زارعیان درباره خواص انگور و انجیر اظهار کرد: مطالعات نشان داده‌ مصرف آب انگور در بیماران با فشار خون بالا در کاهش فشار خون نقش مثبت دارد.

وی افزود: مصرف آب انگور در بیماران مبتلا به بیماری عروق قلب اثرات خوبی بر کاهش فاکتورهای التهابی و کُند کردن سیر پیشرفت بیماری دارد, رژیم انگور در بیمارانى که مبتلا به پر شدن کیسه صفرا و سنگ صفرا هستند، نتایج بسیار خوبى مى‌دهد.

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد:

مصرف انجیر خشک خیس‌خورده همراه با گردوی تازه، عوارض پوستی را کاهش می‌دهد و هم منافع آن را دوچندان می‌کند.

زارعیان بیان کرد: مداومت غرغره با آبی که در آن انجیر پخته شده است, برای تحلیل ورم لوزه‌ها و آدنوئید مفید است, مصرف روزانه این خوراکی به صورت خشکبار که خیس‌خورده همراه با گردو از مکمل‌های درمانی مناسب در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن است.

وی خاطرنشان کرد: انجیر خشک خیس‌خورده از مکمل‌های درمانی مناسب در بیماران مبتلا به بی‌اختیاری ادراری ناشی از سردی کلیه‌ها و مثانه است.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد: مصرف انجیر در افراد لاغر مبتلا به یبوست به‌عنوان میان‌وعده می‌تواند مفید باشد همچنین افراد چاق که دچار یبوست هستند بهتر است از این خوراکی در وعده غذای صبحانه مصرف کنند.

زارعیان گفت: می‌توان در فصل‌هایی که انجیر تازه در دسترس نیست ازفرم خشک خیسانده در گلاب یا آب یا پخته‌شده در شیر بهره برد.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
صد آنلاین
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا