سلامت
موضوعات داغ

انتقال ویروس کرونا در خانواده

انتقال ویروس کرونا در بین اعضای یک خانواده با چه سرعت انجام می پذیرد ؟

نکات برگزیده مطلب
  • متاسفانه ویروس خستگی ناپذیر است و به سرعت انتقال میابد .

سرعت انتقال ویروس کرونا در بین اعضای یک خانواده چقدر است؟

 

با توجه به اهمیت کنترل ابتلا به بیماری کرونا و قدرت انتقال و سرعت پخش این بیماری، دانشمندان تمام تلاش خود را برای اطلاع رسانی به افراد جامعه می کنند. موفقیت در این زمینه مستلزم همکاری همگان می باشد. امید است که با مطالعه مطلب زیر هر چه بیشتر در رعایت پروتکل های بهداشتی کوشا باشیم.

دانشمندان پی برده اند که فرد مبتلا به ویروس کرونا قادر به انتقال ویروس به بیش از نصف افراد خانواده است( ۵۳٪). حدود ۷۵٪ این انتقال طی پنج روز اول شروع علائم فرد مبتلا اتفاق می افتد.

طبق افزایش مبتلایان به ویروس کرونا، نگرانی از اینکه مردم در دوران تعطیلات کمتر مراقبت کنند بیشتر شده است.
دانشمندان اکنون نگران خستگی مردم از شرایط دوران کرونا هستند که باعث عدم رعایت دستورات و انتقال بیشتر بیماری خصوصا در تعطیلات و دورهمی ها می‌شود . اما متاسفانه ویروس خستگی ناپذیر است و به سرعت انتقال میابد .
در اوایل دوران همه گیری دانشمندان توصیه به متوقف کردن اجتماعات و مهمانی ها می‌کردند . اما از آنجایی که مردم بعد گذشتن چندین ماه از نداشتن ارتباط اجتماعی خسته شده اند، دانشمندان توصیه هایی را برای کاهش خطر ابتلا ارایه کردند.

با ادامه فعالیت ها در فضای باز یا در فضایی با تهویه مناسب ، کاهش تعداد مهمانان ، اطمینان از رعایت فاصله اجتماعی دو متر خصوصا با سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه ای و همچنین استفاده مداوم از ضد عفونی کننده دست ها برای همه می‌توان ریسک ابتلا به بیماری کرونا را کاهش داد.

با توجه به اینکه انتقال فرد به فرد شایع ترین راه انتقال این ویروس است ، مهمانی ها در تعطیلات باعث افزایش نیروی انتقال این بیماری می‌شود .
در پایان به خاطر داشته باشید روزی می‌رسد که این همه گیری تمام میشود و به محض فراهم شدن واکسن به زندگی عادی نزدیک خواهیم شد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
زهره طالبیhealthline
نمایش بیشتر

زهره طالبی

دکتر زهره طالبی در سال ۱۳۹۱ از دانشگاه پزشکی آزاد تهران در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد. در کنار کار کلینیکال در حوزه های مختلف پزشکی و سلامت به انجام تحقیقات علمی و ترجمه مقالات پزشکی در زمینه های مختلف در ایران ،ژاپن و انگلستان پرداخت. در سال ۱۳۹۶ به عنوان دستیار تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی کیوتو در ژاپن شروع به همکاری کرده و تجربیات علمی و عملی بسیاری کسب کرد. هم اکنون با همکاری در این سایت آمده به اشتراک گذاری تجربیات خود و تحقیقات به روز دانشمندان میباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا