پوست
موضوعات داغ

یوگای صورت چیست؟

یوگای صورت، مزایا ومعایب آن

نکات برگزیده مطلب
  • در حین انجام این حرکات تمرکز و فکر کردن به عضله منقبض شده نتیجه کار را بهتر می کند.

 

اثر جوانسازی یوگای صورت بر پوست چیست؟

 

با انجام ورزش یوگا در منزل می توانید بدن خود را روی فرم نگه دارید. یوگا انواع مختلفی دارد و برای نقاط مختلف بدن حرکات خاصی را معرفی می کند. در این مقاله در مورد یوگای صورت اطلاعاتی در اختیار شما قرار می گیرد.

برای همه روشن است که ورزش می تواند بهترین فرم ممکن را به بدن هر فرد بدهد . سوال اینجاست که ایا همین نتیجه را در مورد صورت هم می توان گرفت؟

اعتقاد بر این است که با انجام ورزش یوگای صورت بدون نیاز به جراحی، سوزن یا محصولات گران قیمت  می توان عمل لیفت صورت را انجام داد. در ایام قرنطینه پیشگیری بیماری کرونا که مرجعه به کلینیکهای زیبایی محدود شده است عده ای تلاش می کنند که در منزل با انجام این نوع یوگا به بهبود پوست خود کمک کنند.

یوگای صورت چیست؟

فرق این یوگا با بقیه انواع آن این است که نیازی به انجام حرکات بدنی گسترده ای ندارد. در این ورزش باید عضلات صورت را طبق دستور العمل ورزش داد این عمل باعث کاهش شلی عضلات و افتادگی صورت می شود. بنظر دکتر السا جانگمن (کارشناس میکروبیوماز سانفرانسیسکو انجام این ورزش باعث افزایش گردش خون صورت و ایجاد شادابی پوست به همراه کاهش استرس در چهره می شود.

اغلب مردم هنگام صحبت کردن با استفادن از حرکات صورت بخشی از منظور خود را بیان می کنند و مادامی که این روند ادامه دارد بخشهایی از صورت در گیر انقباض و استرس است. یا در هنگام نگاه کردن به صفحه تلویزیون یا مانیتور اکثرا عضلات صورت خود را منقبض می کنند مثلا اخم می کنند.

به همین علت هدف از یوگای صورت بر این است که این استرس و انقباض را در صورت کاهش داده و با افزایش گردش خون روند ترمیم بافت پوست را بهبود بخشد.

فواید یوگای صورت

طبق ادعایی که در دو برنامه “متد یوگای صورت” و “صورت شاد با یوگا” یوگای صورت در موارد زیر موثر می باشد:

  • کاهش انقباض صورت و به حداقل رسیدن عمق خطوط ناشی از استرس
  • تقویت استحکام عضلات صورت و درنتیجه  رفع انقباض دور چشم، بالا بردن گونه ها، و محکم کردن خط خنده
  • افزایش گردش خون پوست و در نتیجه افزایش درخشش آن
  • رفع چروکهای ریز و کم عمق صورت
  • مقابله با اثرات گرانش کاهش ظاهر زخم

دکتر دبورا لانگ ویل دو “متخصص پوست” معتقد است که یوگای صورت با افزایش گردش خون و اکسیژن رسانی سبب افزایش طول عمر و سلامت سلول های صورت می شود. همین امر سبب درخشش و جوانسازی پوست شده.

معایب یوگای صورت

دکتر چن  اشاره می کند یوگای صورت بر عکس بوتاکس که بعضی از عضلات صورت را فلج می کند، با افزایش انقباض عضلاتی که ورزش می دهیم در بقیه نواحی صورت چروکهای ریز را برطرف کرده و چنانچه این حرکات یوگا بیش از حد یا غلط انجام شود امکان دارد که چروک های جدید در نواحی عضلات ورزش داده شده ظاهر شود!

پنج حرکت یوگای صورت قابل انجام در منزل

در این قسمت انجام پنج حرکت یوگای صورت که توسط دکتر یانگمن پیشنهاد شده اسنت معرفی می شود. وی در شروع انجام این حرکات را در مدت ۱۰ دقیقه و در نهایت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه توصیه نموده است.

  • لیفت گونه
    برای مشاهده تصویر متحرک روی عکس زیر کلیلک نمایید

دهان خود را به شکل حرف Oباز کنید. در همین حال لب بالای خود را بر روی دندان های ردیف بالا قرار دهید و برای بالا بردن گونه هایتان در همان حالت لبنخد بزنید. سپس انگشتان اشاره خود را به آرامی بالای گونه های خود و دقیقا زیر چشمانتان قرار دهید. در مرحله بعد صورت خود را شل نموده تا گونه ها پایین امده و  به فرم حالت معمول قرار گیرد. بعد از 10 مرتبه تکراراین حرکت به مدت 20 ثانیه گونه های خود را تا آنجا که می توانید بالا بکشید. 3 مرتبه این حرکت را تکرار کنید.

  • گسترس خط خنده در مسیر گونه ( گونه های خندان)
    برای مشاهده تصویر متحرک روی عکس زیر کلیلک نمایید

بدون اینکه دندان هایتان پیدا باشد تا انجا که می توانید لبخند بزنید. سعی کنید گوشه های لب خود را تا می توانید به طرفین بکشد تا احساس فشار و سوزش ملایمی در این ناحیه داشته باشید. سپس انگشتان اشاره خود را روی گوشه های لبتان بفشارید و در حالی که فشار می دهید به طرف استخوان گونه در سمت گوشه چشم هایتان بکشید. در این حالت انقباض عضلات گونه کاملا ملموس می باشد. این حرکت را ۳ بار تکرار کنید.

  • لیفت ابروها
    برای مشاهده تصویر متحرک روی عکس زیر کلیلک نمایید

در حالیکه سه انگشت دو دست خود را زیر ابرو در جهت باز کردن چشمها فشار می دهید تلاش کنید دو ابروی خود را در خلاف جهت فشار انگشتانتان به پایین هدایت کنید. سپس در حالی که این حرکت را انجام می دهید چشمانتان را ببندید و با چشم بسته کره چشم را به طرف بالای سر هدایت کنید مثل حالتی که به بالای سر نگاه می کنید. برای ۲۰ ثانیه این حرکت را در حالیکه لبخند خود را حفظ کرده اید انجام بدهید. سه این حرکت تکرار شود.

  • رفع افتادگی عضلات گردن و فک
    برای مشاهده تصویر متحرک روی عکس زیر کلیلک نمایید

در حالیکه کلمه آه را بیان می کنید لب پایین خود را کمی به داخل جمع کرده و چانه خود را جلو بدهید در همین حال فک پایین را باز و بسته کنید و سر را یک سانت یک سانت به طرف بالا برده تا جاییکه چانه شما به سقف اشاره کند. ۲۰ ثانیه در این حالت بمانید. سه مرتبه حرکت تکرار شود.

  • ورزش شقیقه ها
    برای مشاهده تصویر متحرک روی عکس زیر کلیلک نمایید

با انگشتان خود روی شقیقه ها فشار مناسب وارد کنید و در همین حال بعد از روی هم قرار دادن و فشردن دندانهایتان با دهان بسته لبخند زده و چانه را به طرف بالا هدایت کنید. در طی انجام این تلاش برای عقب کشیدن گوشهایتان در انجام بهتر پروسه کمکم می کند. ۱۰ ثانیه در این حالت بمانید. با فشردن دندان ها احساس انقباض در ناحیه شقیقه ها حس می شود. این حرکت را سه بار تکرار کنید.

در حین انجام این حرکات تمرکز و فکر کردن به عضله منقبض شده نتیجه کار را بهتر می کند.

در پایان بعنوان مترجم و تهیه کننده مطلب یاد اور می شوم با توجه به عملکرد متفاوت بوتاکس در برطرف کردن چروکهای پوست ، اشاره به این نکته لازم است که انجام بعضی از این حرکات باعث افزایش جریان خون ناحیه تزریق بوتاکس شده و در نهایت عمر ماندگاری بوتاکس آنها کمتر شده بهتر است قبل از انجام این ورزش ها با مربی یوگا و دکتر پوست خود مشورت داشته باشید.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
medicalhealth
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا