اخبار ویژهسلامت
موضوعات داغ

واکسن چه زمانی روند زندگی را به حالت عادی برمی گرداند

واکسن و برگشت به روند زندگی عادی

نکات برگزیده مطلب
  • زمان طولانی نیازمند است تا واکسن پاندمی بیماری کرونا را مهار کند

واکسن و اثر آن بر روند زندگی بعد از بیماری کووید ۱۹

 

متخصصین معتقدند تا چند ماه پس از واکسیناسیون کووید ۱۹ همچنان نیازمند به استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی هستیم.

بر اساس اعتقاد متخصصین اگرچه به زودی واکسیناسیون در سراسرجهان آغاز می شود، اما راه طولانی در مبارزه با این ویروس در پیش داریم .

در امریکا، بعد از اینکه سازمان غذا و دارو اجازه تصویب اضطراری واکسن فایزر-بیون تک COVID-19 را برای افراد ۱۶ سال و بالاتر صادر کرد، تا چهار روز بعد، کلیه کارمندان بهداشت و درمان بعنوان اولین افرادی که واکسینه می شوند، ملزم به شرکت در این طرح بودند.

اما واکسیناسیون بیماری ها در شرایط پاندمیک ( همه گیری) زمان طولانی تری لازم دارد تا بتواند اثر کنترلی خود را اعمال کند. بنابراین برای کنترل بیماری کرونا انتظارمی رود که رعایت محدودیت ها تا مدتی بعد از واکسیناسیون ادامه پیدا کند.

با توجه به روند سریع ابتلا به بیماری کرونا در سطح جامعه و تعداد افرادی که باید واکسینه شوند زمان طولانی لازم است تا بطور همگانی واکسیناسیون را انجام داد و بهتر است که همه با رعایت محدودیتها تا این زمان به کنترل بیماری کمک کنند.

 

هیچ تغییر قابل توجهی را برای آینده نزدیک انتظار نداشته باشید

 

Dr. Timothy Brewer استاد بخش عفونی دانشکده پزشکی David Geffen   و استاد اپیدمیولوژی دانشکده بهداشت گفت: مهم است که همه مردم توجه داشته باشند با توجه به تاخیر در تولید واکسن و تقاضای بالای آن، نباید بزودی انتظار بوجود آمدن تغییر و برگشت به روند زندگی معمول را داشته باشد.

در ضمن وی اشاره کرد که الویت واکسیانسیون به کارکنان بهداشت و درمان در خط مقدم و بزرگسالان مسن تر پرخطر داده شود شده است. ولی در عین حال مشکلات زیادی وجود دارد که باعث می شود اثر واکسیناسیون در بازه زمانی کوتاه حاصل نشود.

به عنوان مثال عدم امکان تأمین تعداد واکسن کافی برای هر منطقه از جمله این موانع می باشد. مثلاً درکالیفرنیا ی امریکا دو میلیون وچهارصد نفر جزء افراد پرخطر تشخیص داده شده اند اما به اندازه یک ششم آن ها فعلاً واکسن موجود است.

دکتر  Dan Culver متخصص ریه از کلینیک Cleveland معتقد است که زمان پیش بینی شده برای اجرای این طرح قابل تخمین نمی باشد و و همانند دکتر Brewer متذکر می شود که زمان طولانی نیازمند است تا واکسن پاندمی بیماری کرونا را مهار کند.

در ادامه دکتر Culver گفت:” انتظار می‌رود، بدون در نظر گرفتن احتمالات پیش بینی نشده، در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ بهبود در وضعیت این پاندمی نمایان شود .”

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
healthline
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا