روانشناسیمامایی
موضوعات داغ

اختلالات نعوظ حاصل از تماشای فیلم های پرونوگرافی

اختلالات نعوظ و فیلم های پرونوگرافی

نکات برگزیده مطلب
  • اختلال جنسی عوارض بی شماری همچون از هم پاشیدن خانواده ها در بر دارد

تاثیر پرونوگراف ها بر روابط جنسی زوجین و اختلال نعوظ

 

از آنجایی که در دنیای امروز بنا به هر دلیلی دیدن فیلم های جنسی در بین برخی از زوجین رواج یافته و در بین انها این تصور که دیدن این فیلم ها به برقراری بهتر روابط جنسی کمک می کند وجود دارد. بر آن شدیم که در این مقاله به بررسی واقعیت اثرات این قبیل برنامه ها بپردازیم. طبق بررسی ها تماشای این گونه فیلمها با اختلال نعوظ و بی میلی جنسی در ارتباط است.

بررسی ها نشان می دهد که در هنگام تماشای این گونه فیلم ها، بیش از ۵۰ درصد اشخاصی با مشکلات اختلال نعوظ در طول رابطه جنسی با شریک خود، به مشکلی بر نمی خورند. بعلاوه بر اساس این نظرسنجی، ۴۵ درصد مردان جوان با اعتیاد به پورن اختلال نعوظ دارند.

نوشته های مشابه

طبق نظر باربارا دی بارتلیک روانپزشک و درمانگر جنسی (کالج پزشکی ویل کرنل در شهر نیویورک) تماشای فیلم های جنسی گاهی اوقات می تواند مفید باشد و می تواند به افرادی که در تجربه جنسی خود سابقه اضطراب و مشکل دارند، کمک کند تا از بازگشت و به یاد آوردن خاطرات بد خود در حین رابطه جنسی خلاص شوند. همچنین اگر این فیلم ها با هم تحت شرایط موافق متقابل تماشا شود، می تواند صمیمیت یک زوج را بهبود بخشد.

هرچه پرون بیشتر تماشا شود مشکلات نعوظ هم بیشتر رخ می دهد

با این حال که شاید دیدن این فیلم ها بدلیل اثرات مثبتی که ذکر شد، رایج است ولی بر اساس تحقیقات جدید ارائه شده در ۱۶ ژوئیه ۲۰۲۰، در کنگره مجازی انجمن اورولوژی اروپا (EAU) تماشای پورنوگرافی بیش از حد می تواند منجر به مشکلاتی شود و با افزایش موارد اختلال نعوظ (ED) مرتبط است.

اختلال نعوظ زمانی است  که اقایان در مراحل نعوظ به مشکل می رخورند مثلا نعوظ کامل انجام نشده و یا زمان بسیار کوتاهی دارد.

دراین تحقیق با نظرسنجی از ۳۲۶۷ مرد در مورد پاسخ به ۱۱۸ سوال در مورد عادات جنسی مانند استمناء، هر چند وقت یکبار پورنو تماشا می کنند و فعالیت جنسی با شرکا، انجام شد. و تیم تحقیقاتی در نهایت دریافتند که به طور متوسط تماشای پورنو برای همه شرکت کنندگان حدود ۶۹ دقیقه در هفته است.

هنگامی که در این تحقیق مقدار زمان تماشای فیلم های پورنوگرافی را با تجربه ED در این افراد مقایسه کردند، دریافتند که افراد زیر ۳۵ سالی که ۳۰۰ دقیقه در هفته این فیلم ها را تماشا می کردند، ۳۰ درصد تجربه اختلال نعوظ داشته ودر همین رده سنی افرادی که کمتر از ۳۰ دقیقه در هفته به تماشا ی این برنامه ها پرداختند، ۱۰ درصد  ED را تجربه کرده اند. بعلاوه در گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال که تجربه ی ۳۰۰ دقیقه در هفته را داشتند، ۴۰ درصد ED مشاهده شده است. البته لازم به ذکر است که در کل تنها ۵ درصد از این ۳۲۶۷ مرد بیش از ۳۰۰ دقیقه در هفته به تماشای این نوع فیلم مشغول بودند.

نتایج تعجب آور در مورد مردان جوان تر و ED

دکتر گونتر د وین از بخش اورولوژی در دانشگاه آنتورپ و بیمارستان دانشگاه آنتورپ-UZA در بلژیک گزارش کرد:

” مردانی که زمان کمتری به تماشای این نوع فیلم ها درحین رابطه جنسی با شریک خود اختصاص داده بودند میزان عملکرد نعوظ بهتری داشتند. شصت و پنج درصد انها رابطه جنسی با یک شریک زندگی را هیجان انگیزتر از تماشای پورنوگرافی می دانستند.

در گروه سنی جوان تر( زیر ۳۵ سال ) میزان استفاده از این فیلمها در حین رابطه جنسی درصد بیشتری به خود اختصاص داده بود. در واقع، در گروه زیر ۳۵ محققین شاهد ۲۳ درصد نقص نعوظ بودند که بیشتر از انتظار محققین بود.”

اعتیاد به پورنو ممکن است با افزایش نقص نعوظ مرتبط باشد

در میان کارشناسان اعتیاد اختلاف نظر وجود دارد که آیا می توان عادت به دیدن پورنوگرافی را اعتیاد واقعی نامید یا نه ؟! البته بیشتر آنها به علت مشاهده  پیامدهای منفی بیش از حد تماشای این فیلمها بر این باورند که پورونوگرافی می تواند اعتیاد آور باشد.

تیم تحقیقاتی دکتر دی وین نیز اشاره کرد که ارتباط بسیار قوی تری بین اعتیاد به دیدن فیلمهای پرونوگرافی و مشکلات نعوظ در گروه مورد بررسی مشاهده شده است. این تیم تحقیقاتی اعتیاد به پورنو را در میان شرکت کنندگان خود با استفاده از یک پرسشنامه خاص معتبر سنجش اعتیاد به پورنو متشکل از یازده سوال بررسی کردند. در گروه زیر ۳۵ سال، با نمره اعتیاد به پورن بالا، ۴۵ درصد ED ( نقص نعوظ) مشاهده شد.

نکته مهمتر این است که توجه در گروه زیر ۲۴ سال حدود ۱۲ درصد، نمره اعتیاد تماشای پورن بالایی داشته اند که می تواند در آینده جنسی این گروه تاثیرات منفی بدی بگذارد.

مردان بیشتر گزارش نارضایتی از رابطه جنسی شریک به دلیل تماشای پورن

به گفته دکتر دی وین :  “بیش از 50 درصد مردانی که در طول رابطه جنسی با مشکلات ED  روبرو هستند در هنگام  تماشای پورنو، حین این رابطه،  با مشکلی روبرو نمی شوند. همین نتیجه در مورد کسانی که از مشکلات انزالی در طول رابطه جنسی رنج می برند نیز صادق است.  از طرف دیگر میزان اعتیاد زیاد به این فیلمها با کاهش کیفیت زندگی جنسی فرد همراه است. ” در اینجا این سوال پیش می آید که ایا تماشای این فیلمها باعث ایجاد وابستگی فرد و نقص توانایی در ارتباط جنسی شده و به زبان ساده تر اعتیاد آور هستند؟

علت عوارض ایجاد شده در اثر فیلمها ی پرون

حساسیت زدایی به رسانه های پورنوگرافی

طبق بررسی های تیم تحقیقاتی دکتر دی وین ” تماشای پورنو باعث عدم برانگیختگی جنسی و مشکل عدم تحریک می شود. با یک لحظه دیدن این صحنه ها بسیاری از پسران جوان به هیجان جنسی لازم می رسند، اما آنها بعد از این مرحله برای بدست آوردن تجربه ی بیشتردر مورد انواع این روابط به دیدن این فیلمها ادامه می دهند . نقص نعوظ ناشی از پورنو بعلت میل جنسی پایین و یا مشکل در رگ های خونی و یا اعصاب آلت تناسلی مرد نیست.

طبق تحقیقات بیست درصد مردان  زیر 35 ساله اظهار می کنند که مدتی بعد از دیدن این فیلمها، آنها نیاز به تماشای بیشتر و بیشتر از قبل پورنو دارند تا بتوانند به همان سطح از برانگیختگی جنسی و به دست آوردن نعوظ برسند. این امر در حقیقت منجر به استفاده افراطی از این فیلمها و ایجاد اعتیاد در این افراد می شود.

در مقاله های بعدی راه کارهای پیشنهاد شده برای رفع عوارض این فیلم ها را در اختیار شما عزیزان می گذاریم با ما همرا باشید

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
meadicalhealth
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا