سلامتمامایی
موضوعات داغ

متکا و باید نبایدهای استفاده از آن برای نوزادان

متکای نوزادی چه خصوصیاتی دارد

نکات برگزیده مطلب
  • متکای پر احتمال ابتلا به آلرژی نوزاد را بیشتر می کند.

 

سن مناسب استفاده از متکا برای کودکان را می دانید؟

 

والدین تمایل دارند بهترین و راحتترین شرایط را برای فرزندان خود فراهم کنند مخصوصا در دوران نوزادی که امکان ایجاد ارتباط کلامی با انها وجود ندارد. یکی از مواردی که مورد توجه پدرومادرها است استفاده از رختخواب مناسب برای فرزندشان می باشد که اکثرا در انتخاب متکا با توصیه های متفاوتی روبرو می شوند.

اگرچه در هنگام خرید ست خواب نوزاد متکا هم با آن فروخته می شود، ولی در واقع برای بچه های زیر ۲ سال استفاده از آن پیشنهاد نمی شود. این سیله به سادگی می تواند احتمال خفگی در خواب کودکان کوچک را بالا ببرد.

در حقیقت، کودکان بزرگتر از ۲ سال هم نیازی به متکا ندارند، والدین اغلب تصور می کنند که استفاده از آن راحتی بیشتری را برای خواب فرزندشان فراهم می کند.

در نهایت اگر شما تمایل به استفاده از متکا برای کودک نو پایتان دارید بهتر است تا زمانیکه لازم است کودکتان در تخت نوزادی ( تخت هایی با محافظ های بلند) بخوابد از آن استفاده نکنید و اگر اصرار به استفاده از آن دارید انواع سفت با ابعاد مشابه متکا هایی که در هواپیما استفاده می شود مناسب تر اند.

متکاهای پرانتخاب مناسبی برای کودکان نیستند، به علت اینکه انها بسیار نرم اند و اگر بزرگ باشند و سر نوزاد در آن فرو رود احتمال دارد که نوزاد دچارخفگی شود و همچنین متکای پر احتمال ابتلا به آلرژی نوزاد را نیز بیشتر می کند.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
bebycenter
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا