سلامت

طب سنتی و رویکرد آن به واکسیناسیون

طب سنتی و واکسیناسیون

نکات برگزیده مطلب
  • واکسیناسیون از اولویت‌های جدی کشور است

نظر اساتید طب سنتی در مورد واکسیناسیون چیست؟

 

چندی است که اخبار گوناگون در مورد رویکرد طب سنتی ایرانی نسبت به واکسیناسیون در فضای مجازی به چشم می خورد. بی شک عموم مردم در انتظار دریافت پاسخ از اساتید محترم مربوط می باشند. بنابراین براین شدیم تا مطلب زیر را به اطلاع دوستان عزیز برسانیم.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: از ابتدای همه‌گیری کرونا، سلامتکده‌های طب سنتی ایرانی در خدمت عموم جامعه برای کمک به بهبود مبتلایان بودند و در شرایط فعلی که واکسیناسیون از اولویت‌های جدی کشور است، برای سرعت‌ بخشیدن به امر واکسیناسیون وارد عمل شده‌اند و تزریق واکسن را نیز انجام می‌دهند.

نفیسه حسینی یکتا با بیان این که این علم سنتی ایرانی هیچ مخالفتی با واکسیناسیون ندارد؛ گفت: در منابع مختلف این مکتب طبی روش‌هایی داریم که مشابه واکسیناسیون امروزی است و می‌توان گفت علم درمان سنتی ایران ادعای پیشگامی در این مسیر را دارد.

وی با بیان این مطلب که “در شرایط فعلی کشور لازم است از تمام روش‌های کمک‌کننده در مقابله با این همه‌گیری بهره بگیریم”، افزود: واکسیناسیون و رعایت توصیه‌های بهداشتی یکی از روش‌های مؤثر در پیشگیری از ابتلا به این بیماری است و کنار آن، تقویت سیستم ایمنی به‌کمک آموزه‌ها و روش‌های ایمن و مؤثر موجود در این علم سنتی ایرانی، همه می‌توانند در پشت‌سر گذاشتن این شرایط بحرانی کمک‌کننده باشند.

 

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
بهداشت نیوز
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا