پوست

کندش، گیاهی با اثر معجزه آسا بر رشد مو

کندش و خواص آن

نکات برگزیده مطلب
  • کندش یکی از گیاهان مورد توجه در علم طب سنتی می باشد

معجزه روغن کندش بر موها

 

کندش یکی از گیاهان مورد توجه در علم طب سنتی می باشد در اصل از این گیاه عطسه آور جهت درمان سینوزیت استفاده می شود. اما در کنار این خاصیت گیاه کندش بر رویش مو های ضعیف شده قابل اغماض نیست.
با توجه به زندگی ماشینی امروز که آلودگی های فراوانی را در محیط زیست ایجاد کرده است، نسل بشر روز به روز با مشکلات فراوانی روبر می شود. از جمله ای عوارض، کم مویی و ریزش مو غیر طبیعی می باشد.
گیاه کندش چیست
 کندش ریشه گیاهی است، شبیه به کنگر. برگ های این گیاه سبز مایل به سفیداست، سطح ریشه سیاه رنگ و داخل آن سفید مایل به زرد است و دارای بوی تند می باشد.

همانطور که پیشتر اشاره شد، در جامعه امروزی شاهد پدیده ای به نام نازک شدن و ریزش مو هستیم که بسیاری افراد از جمله بانوان را نگران کرده است.

این مشکل دلایل بسیاری از جمله کم خونی و مصرف مواد شیمایی مختلف جهت رنگ کردن مو و عوامل دیگری که در این مطلب جای بررسی همه آنها نیست می شود، شیوه های بسیاری جهت تقویت و درمان ریزش موی سر از سوی گروه های مختلف توصیه می شود، در این بین شیوه هایی بسیار ساده وجود دارد که در کنار تاثیر گزاری منطقی آنها اثرات سوء هم ندارند

خواص روغن کندش

روغن کندش از ریشه گیاهی با همین نام تهیه می شود . اثرات دارویی این گیاه که چند سالی است مورد توجه علاقمندان به روشهای درمانی طب سنتی قرار گرفته به طوری که این گیاه را می توان تا ۲۰ سال با حفظ خواص خود نگهداری کرد. این گیاهی تقریباً سمّی است.

گیاه کندش به شدت عطسه آور است و چنانچه به مقدار یک عدس از پودر آن را در بینی بکشند، عطسه می آورد معمولا پزشکان طب سنتی برای درمان بسیاری از مشکلات از جمله سینوزیت هم از این گیاه بهره های فراوان می برند، البته قبل از هر تصمیمی باید در این مورد با پزشکان متخصص طب سنتی و کارشناسان این رشته مشورت کرد تا پس از انجام معاینات و در صورت لزوم انجام آزمایش های لازم، پس از شناسایی و رفع علت مشکل سپس اقدام به مصرف کنیم.

بی شک روغن گیاه کندش نیز یکی از بهترین موارد برای تقویت مو ، ابرو بوده که با خاصیت هایی که برای آن ذکر شده علاوه بر تغذیه پوست می تواند کمکی برای رشد مجدد مو باشد که این مورد بستگی به سازگاری با پوست و موی سر دارد.

این اثر بخشی در حدی است که محمد حکیم مومن در کتاب تحفه حکیم مومن بیان کرده که حتی باعث رویش مو از کف دست می شود ( البته در واقع چنین چیزی نیست و رویش مو از کف دست محال است ولی با این مثال خواسته اند میزان اثرگذاری ان را اعلام کنند).

 

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
کارگر آنلاین
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا