تغذیه

چینی ها و علل جوان ماندن پوست آنها

چینی ها و راز جوانی پوست آنها

نکات برگزیده مطلب
  • چینی ها هم هنگام پختِ برنج به آن نمکِ اضافه نمی زنند.

چرا زنان چینی جوانتر از سن خود می مانند؟

 

در جهان جوانی پوست چینی ها مورد توجه همه دنیا قرار گرفته است و در این مقاله به بررسی تغذیه و عادات چینی ها که موثر در جوان ماندن آنها است، می پردازیم.
گیاه خواری

مردم چین معمولاً خودشان را کنترل می کنند تا جوان و سالم بمانند؛‌ مثلاً در سن 50 سالگی شبیه یک دختر سی ساله هستند. یکی از راز و رمزهای آن ها این است که بدن شان را سم زدایی می کنند، غذای تازه می خورند، عاداتِ بدِ خود را ترک می‌ کنند و حداقل یک روز در هفته به طور کامل؛ گیاه خوار می شوند‌.

مصرف قارچ

در چین، مردم قارچ را به بشقاب و وعده‌ های غذایی خود اضافه می کنند که نه تنها خوشمزه است، بلکه خواص درمانی هم دارد و حاوی ترکیبات منحصر به فردی است که در برابر ویروس ها مبارزه می کند‌؛ به خاطر این که منبع ویتامین دی و مواد معدنی است و کالری و آنتی اکسیدان دارد که می تواند شما را جوان نگه دارد.

مصرف کم نمک

نمک باعث ایجاد واکنش های آلرژیک می شود. کاهش مصرف سدیم فرایند پیری را کُند می کند. چینی ها هم به همین دلیل هنگام پختِ برنج به آن نمکِ اضافه نمی زنند.

مصرف دمنوش

دمنوش برگ نیلوفر آبی می نوشند. می توانید این دمنوش را به صورت گرم یا سرد مصرف کنید که فواید بسیار زیادی دارد؛‌‌ مثلا ادرار را افزایش می‌ دهد، باعث کاهش وزن شده، مشکلات شکمی را کم می کند و برای افرادی مناسب است که به خاطر مصرف غذا های چرب، اضافه وزن گرفته اند. متخصصان پیشنهاد می‌ کنند که 3 الی 4 فنجان از این دمنوش را به صورت روزانه با شکم خالی استفاده کنید‌.
تای چی انجام می دهند.

ورزش تای چی

متخصصان بر این عقیده هستند که تای چی می‌ تواند باعث کاهش استرس، اضطراب، افسردگی و افزایش انرژی، استقامت و انعطاف پذیری بدن شود و جایگزین خوبی برای یوگا است و تمرکز ذهنی را بالا می برد‌؛ انجام این تمرین به اندازه ۱۰ دقیقه در روز فواید زیادی برای تان به همراه خواهد داشت.

ماسکهای جوانساز صورت
ماسک ماش

از ماسک ماش استفاده می کنند. اگر تا به حال در مورد مفید بودنِ لوبیای مانگ یا ماش نشنیده اید، در اینجا یک راز چینی وجود دارد. فقط کافیست که آن ها را له کنید تا به صورت خمیر درآیند و روی پوست خود بمالید. این ماسک برای درمان آکنه و رفعِ پف بسیار مفید و تاثیرگذار است.

ماسک زردچوبه

از ماسک زردچوبه استفاده می کنند. یکی از دیگر از ماسک های تاثیرگذار زردچوبه است که باعث درمان مشکلات مختلفی روی صورت می شود که می توانید آن را از داروخانه تهیه کنید یا خودتان در خانه؛ آن را با ماست یا عسل ترکیب کرده تا از ایجاد آلرژی و التهاب پوست جلوگیری شود که چینی ها هم همین کار را می کنند.

 

۵ از ۵ امتیاز - (۱ رأی)

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
کارگر آنلاین
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا