مقالات تخصصی ISIمقالات مامایی
موضوعات داغ

مامایی و پذیرش ترنس جنسیتی

چالش های آموزشی مامایی در پذیرش افرادی که ترنس جنسیتی هستند

نکات برگزیده مطلب
  • پایگاه ساینس دایرکت Elsevier - ScienceDirect

چالش های آموزشی مامایی در پذیرش افرادی که ترنس جنسیتی هستند : بازتاب ها از مدرسان در Aotearoa نیوزلند و Ontario کانادا

منتشر شده در پایگاه ساینس دایرکت Elsevier – ScienceDirect مجله Midwifery

باسلام

لازم به ذکر است که این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی ترجمه شده و دلیل بر تایید یا تکذیب رویکرد های آن نمی باشد. در کشور ایران با توجه به اعتقادات اسلامی ممکن است رویکرد متفاوتی مورد قبول باشد.

چکیده فارسی

یکی از چالش های خدمات پری ناتال تفهیم این مطلب است که همه افراد باردار و زائو الزاما زن نیستند و بعلاوه طراحی و ارائه خدماتی که شامل  نتایج عادلانه برای افراد تراجنسیتی، غیر باینری و سایر افراد دارای تنوع جنسیتی باشد، از پویش های مطرح شده می باشد.

این مطلب چالش های منحصر به فردی را برای مامایی با فلسفه زن محور و چارچوب های  حرفه ای آن ایجاد می کند. این مقاله بازتاب‌های انتقادی مربیان مامایی مستقر در دو برنامه مامایی در Aotearoa  و Ontario Canada را ارائه می‌کند که درگیر چالش  مورد پذیرش قرار گرفتن افراد ترنس و غیر باینری  مراجع کننده  به مراکز مراقبتهای مامایی توسط ماماها، در منطقه محلی خدمت خود هستند.

برای تضمین رعایت حقوق بشر در مورد افراد ترانس و غیر باینری  نیاز به در پذیرش این افراد بعنوان مراجعه کننذه در مراقبت های ایمن مامایی و  آموزش مامایی می باشد. با این امید که، بدینوسیله نتایج عادلانه پری ناتال برای انان حاصل شود.

در اینجا سعی بر آن بوده که به فقدان تحقیق یا راهنمایی در مورد چگونگی پیشرفت گنجاندن ترنس و غیر باینری در آموزش مامایی پاسخ داده شود.

تلاش ما بر این است،  بینش ها و تفکراتمان را که به عنوان چهار موضوع در چارچوب فروتنی و ایمنی فرهنگی سازماندهی شده اند،  ارائه کنیم. این مضامین به رهبری مامایی برای گنجاندن، زبان فراگیر، رویکرد جامع‌تر و اهمیت قرار دادن این کار به صورت متقاطع می‌پردازد.

نتایج تأیید می کند که نقش آموزش مامایی و معلمان مامایی در پذیرش چالش گنجاندن ترنس و غیر باینری جهت اطمینان از عملکرد انسانی نیروی کار مامایی در آینده حیاتی است. در نتیجه می توان  پیش بینی کرد که نیروی کار مامایی  در آینده در ارائه مراقبت به جمعیت متنوع جنسیتی در حال رشد،  با مهارت و حس پشتیبانی لازم عمل  کند.

توضیح بیشتر:

بینش ها و تفکرات

“بینش ها و تفکرات” به معنای دیدگاه ها، ایده ها و شیوه های فکری است که فرد یا گروهی دارند. این مضامین به دوره های آموزشی یا سمینارهایی اشاره دارند که درباره این موضوعات صحبت می شود.

چارچوب فروتنی و ایمنی فرهنگی

“چارچوب فروتنی و ایمنی فرهنگی” به ارائه رویکردهایی می پردازد که در سازمان ها و جوامع از آن استفاده می شود تا محیطی فروتن و ایمن برای همه اعضا فراهم کند. این رویکردها به احترام، اعتماد، تعاون و سازگاری بین افراد تاکید می کند.

رهبری مامایی

“رهبری مامایی” به معنای رهبری اثربخش است که در آن رهبران سطح بالا از طریق تقویت قابلیت ها و توانمندی های شخصی اعضای تیم، تلاش می کنند تا توسعه کامل کارکنان را حمایت کنند و ارزش افزوده بزرگی برای سازمان ایجاد کنند.

زبان فراگیر

“زبان فراگیر” به استفاده از زبان واحد و مشترک با هدف ارتباط مؤثر و درک بهتر بین افراد در یک سازمان یا جامعه اشاره دارد.

رویکرد جامع‌تر

“رویکرد جامع‌تر” به تمرکز بر دید خلاقانه و گسترده به مسائل و تأثیرات ممکن در یک سازمان یا جامعه اشاره دارد.

اهمیت قرار دادن این کار به صورت متقاطع

“اهمیت قرار دادن این کار به صورت متقاطع” به بررسی و بحث درباره این موضوعات با تأکید بر تأثیرات و ارتباطات متقاطعی که ممکن است در یک سازمان یا جامعه رخ دهد، اشاره دارد.

ناشر :

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)
در مورد مجله :

مجله مامایی آخرین تحقیقات بین المللی بررسی شده را منتشر می کند تا از ایمنی، کیفیت، نتایج و تجربیات مراقبت های بارداری، زایمان و زایمان برای زنان باردار، نوزادان و خانواده های آنها مطلع شود. انتشارات این مجله از ماماها و ارائه دهندگان مراقبت های زایمانی حمایت می کند تا…

Received 4 September 2022, Revised 7 November 2022, Accepted 23 January 2023, Available online 24 January 2023, Version of Record 27 January 2023.

نویسندگان :

George Parker , Lou Kelly , Suzanne Miller , Vicki Van Wagner, Manavi Handa, Sally Baddock , Christine Griffiths, Fleur Kelsey , Eva Neely, Karline Wilson-Mitchell

۵ از ۵ امتیاز - (۲۸ رأی)

از طريق
Elsevier - ScienceDirect
منبع
مژگان ذوالفقاریان
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا