تغذیه

کدوتنبل و نقش آن در سلامتی ما

کدوتنبل و خواص آن

نکات برگزیده مطلب
  • پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه ها است

 کمبود پتاسیم خود را با مصرف این صیفی رفع کنید

کدوتنبل از صیفیجاتی است که امروزه شاید مصرف آن کمتر در خانواده ها مورد توجه قرار بگیرد. در صورتیکه خواص و فواید این صیفی قابل توجه و در رفع بسیاری از بیماری ها مفید است. این صیفی را می توان بصورت پخته بعنوان میان وعده و نیز بصورت مربا، خورشت و یا ته دیگ برنج  استفاده کرد.
کدو تنبل سرشار از ماده معدنی پتاسیم می باشد.پتاسیم یک ماده معدنی مهم برای عملکرد درست قلب و ماهیچه ها است. یک وعده کدوتنبل حدود ۵۵۰ گرم پتاسیم دارد، یکی از بزرگ ترین منابع پتاسیم است. شما می توانید کدوتنبل را به میان وعده غذایی خود یا وعده غذایی اضافی برای افزایش پتاسیم اضافه کنید.

رژیم غذایی و همچنین سبک زندگی افراد، ممکن است تغییراتی در وضعیت سلامتی آن‌ها ایجاد شود. این تغییرات ممکن است کوچک باشند و در ابتدا به نظر ناچیز برسند؛ اما در صورت ادامه دار شدن و یا بیشتر شدن میزان همین تغییرات کوچک، سلامتی افراد به خطر می‌افتد.

برای مثال وجود برخی مواد معدنی در خون، همچون سدیم و پتاسیم، باید به ظاهر کم اهمیت برسد؛ اما تغییر غلظت این مواد می‌تواند سبب بروز اختلالات سلامتی بسیار مهمی شود؛ به طوری که بر روی سلامت بسیاری از ارگان‌ها تاثیر گذاشته و حتی خطر مرگ برای فرد به وجود آورد.

برای مثال افزایش سدیم در بدن و عدم توانایی کلیه در متعادل کردن آن، می‌تواند سبب افزایش فشار خون و در نتیجه ایجاد فشار به قلب و ایجاد ناراحتی‌های دیگر شود. پتاسیم نیز از این قاعده مستثنا نبوده و کمبود پتاسیم و افزایش آن نیز شرایط سلامتی را به خطر می‌اندازد.
به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
کارگرآنلاین
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا