مامایی

روز جهانی ماما

روز جهانی ماما و پیام رئیس International Confederation of Midwife

نکات برگزیده مطلب
  • در جهان ماماها بخش جدایی ناپذیری از سیستم بهداشت و درمان شناخته شده اند.

روزجهانی ماما و تاثیر فعالیت های آنها در داشتن جهانی سالم

 

ماما ها از دیر باز درجهان مشغول فعالیت می باشند و با پیشرفت تکنولوژی نه تنها نقش آنها کم رنگ نشده، بلکه نیاز جهان به وجود این افراد بیشتر و بیشتر شده است. در کشورهای پیش رفته که از سطح سلامت بالایی برخوردار هستند، ماماها بخش جدایی ناپذیری از سیستم بهداشت و درمان شناخته شده و در پیشگیری از بوجود آمدن بسیاری مشکلات در خانواده ها نقش موثری را ایفا می کنند.

دامنه فعالیت ماماها در هر کشور وابسته به سیاستها و تصمیمات کلان و قانونی گرفته شده توسط مقامات مسئول بهداشت و درمان کشور می باشد. چگونگی اجرا و زمان اجرای تغییرات مذکور نیز جهت بهبود خدمات مامایی در هر کشور از عوامل مهم می باشد.

بر آن شدیم که در روز جهانی بزرگ داشت ماماها پیام رئیس (International Confederation of Midwife) ICM،

Sandra Oyarzo Torres  را در زیر به اطلاع خوانندگان و همکاران مامایی برسانیم:

جهان در حال گرم شدن می باشد و این مسئله در حیطه سلامت مادران و نوزادانشان مشکلات و پیامدهایی را در برخواهد داشت.

جهت اینکه ماماها بتوانند به عنوان نیروی کار موثر در رفع مشکلات مذکور به بهترین شکل ارائه خدمت کنند، نیازمند به سرمایه گذاری، دسترسی به منابع لازم، استقلال عملکرد، به رسمیت شناخته شدن و حضور در جلسات تصمیم گیری مرتبط با تغییرات جهانی می باشند. ضروری است که مشارکت‌های ماما ها به رسمیت شناخته شود و صدای آنها در شکل دهی سیاست‌ها و شیوه‌های پیشنهاد شده، شنیده شود.

حمایت از مامایی موجب بهبود ارائه خدماتی چون افزایش سلامت جنسی، تولید مثل طبیعی و سالم ، افزایش سلامت مادرو نوزاد و نیز حمایت موثر از  نوزاد و مادر بعد از زایمان می شود. برای داشتن زمینی سالم و استوار این توانایی ها بسیار موثر ولازم می باشد.

همانطور که #IDM2024 را جشن می گیریم، بیایید ماماها را تحسین کنیم و از تغییرات مورد نیاز برای تضمین آینده ای پایدار برای مامایی و سیاره زمین حمایت کنیم.به ما بپیوندید تا آینده ای را فراخوانی کنیم که در آن مراقبت های مستمرماماها جزء از سیستم های بهداشتی مرتبط با تغییرات آب و هوا بشود.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
international confedreation of midwife
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا