انیمیشنمامایی

ماماها و پیش بینی بیماریهای ژنتیکی

ماماها و نقش آنها در پیش بینی بیماریهای ژنتیکی

نکات برگزیده مطلب
  • بررسی سوابق خانوادگی والدین توسط ماماها در پیش بینی ژنتیکی فرزندان کمک می کند.

نقش موثر ماماها در بررسی بیماری های ژنتیکی

 

از آنجایی که ماما ها در کشور های پیش رفته تاثیر به سزایی در ارتقای سطح سلامت جامعه ایفا می کنند بر آن شدیم بخشی از وظایف آنها را برای خوانندگان عزیز به نمایش بگذاریم تا شاید در آینده بتوانیم شاهد ارتقای هر چه بیشتر سلامت خانواده در کشور خود باشیم.

از نقش های مهم ماماها مراقبت و حمایت مادران باردار، همچنین ارائه راهنمایی های تخصصی به والدین می باشد. اما در کنار این موارد نمی توان نقش موثر ماماها را در بررسی زمینه ژنتیکی والدین نادیده گرفت. بررسی ژنتیکی مادران باردار به ماما ها کمک می کند تا مراقبت های ضروری آتی را بطور اختصاصی برای افراد پیش بینی کنند و بهترین مراقبت های بهداشتی را ارائه دهند. با استفاده از این نتایج ماما ها می توانند عوارض احتمالی مشکلات ژنتیکی را پیش بینی کنند و در مراقبت آگاهانه و مفیدتری را ارائه دهند.

در راستای این هدف قبل از هر بارداری آزمایشات خاصی پیشنهاد می‌شود، با بررسی نتایج آنها می توان به تغییرات و تفاوت های ژنتیکی موجود در پدرو مادر پی برد. به علاوه در کنار این آزمایشات آگاهی از سوابق خانوادگی والدین نیز در پیش بینی ژنتیکی فرزندان آنها به ماماها کمک می کند.

در دوران بارداری آزمایشات ژنتیکی، طی سه ماهه اول و دوم حاملگی انجام می شود. توسط این آزمایشها می توان اطلاعات ارزشمندی در مورد وجود هر گونه بیماری‌ ژنتیکی و پیش بینی عوارض جنینی آن، و همچنین احتمال وجود بیماری‌های عفونی کسب کرد. در صورت نیاز در راستای این نتایج والدین به تیم های تخصصی ارجاع داده خواهند شد.

نقش ماماها

فواید انجام آزمایشات ژنتیکی
فواید مراقبت های مامایی

نقش ماماها در بررسی بیماری های ژنتیکی

غربالگری بیماری های ژنتیکی

امتیاز کاربر: ۴.۷ ( ۱ نتایج)

در زمان تولد، نتایج بررسی آزمایشات ژنتیکی به ماماها کمک می کند تا با آگاهی از وضعیت غیرطبیعی جسمی نوزاد و ریسک‌ هایی که بیماری موجود می تواند در زمان زایمان ایجاد کند، در امر زایمان کمک موثرتری باشند.

لازم به ذکر می باشد که اغلب در کشورهای پیش رفته ماماها تا شش هفته بعد از زایمان با انجام و پیگیری آزمونهای ژنتیکی بعد از تولد، به بررسی هرگونه علامتی که نشان دهنده وجود بیماری ژنتیکی باشد می پردازند و در کنار سایر کارشناسان بهداشتی  نقش حیاتی خود را در ایفا می کنند.

۵ از ۵ امتیاز - (۲ رأی)

نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌ های *ستاره دار باید شامل مقدار معتبر باشد.

دکمه بازگشت به بالا