اخبار ویژهمامایی
موضوعات داغ

درخواست جامعه مامایی از وزیر بهداشت

لیست درخواست جامعه مامایی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

نکات برگزیده مطلب
  • استقرار تشکیلات مدیریتی امور مامایی و سلامت باروری در زیر مجموعه حوزه وزارتی وزارت بهداشت ( باتوجه به اهمیت اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت )
  • استفاده از نام ماما یا مامای خانواده به جای “مراقب-ماما” در شبکه بهداشت
  • اضافه شدن رشته دکترای تخصصی سلامت و باروری در نظام ارجاع سطح دو و سه ( باتوجه به اهمیت پیشگیری از طلاق، بهبود روابط زناشویی و فرزند آوری )
  • تعامل با بخشهای خصوصی از جمله دفاتر کار مامایی و مراکز مشاوره مامایی جهت حفظ سلامت و بهداشت باروری خانواده ها ( در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن )
  • رفع مشکلات آموزش بالینی دانشجویان و اساتید مامایی و برقراری عدالت آموزشی در بیمارستانهای آموزشی با تکریم و فراهم کردن فیلد مناسب آموزش بالینی برای اساتید و دانشجویان مامایی

نامه درخواست جامعه مامایی از وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی

جناب آقای دکتر عین الهی
وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام

اینجانب به نمایندگی از ۸۰ هزار نفر از ماماهای کارشناس، کارشناس ارشد و دکترای تخصصی بهداشت و باروری مامایی از مقام محترم در خواست رسیدگی به خواسته های زیر را دارم : 

 

نوشته های مشابه

 

  1. پرداخت ۳۰ درصد از تعرفه زایمانی به ماما های شاغل در بخشهای زایمان که عمده زایمانهای طبیعی توسط آنان انجام می شود ( از بعد از طرح تحول پرداختی صورت نگرفته است )
  2. استقرار تشکیلات مدیریتی امور مامایی و سلامت  باروری در زیر مجموعه حوزه وزارتی وزارت بهداشت ( باتوجه به اهمیت اجرای دقیق قانون جوانی جمعیت )
  3. استفاده از نام ماما یا مامای خانواده به جای “مراقب-ماما” در شبکه بهداشت
  4. اضافه شدن دفاتر کار مامایی و مراکز مشاوره خدمات مامایی در سطح دوم نظام ارجاع برنامه سلامت خانواده و پزشک خانواده
  5. اضافه شدن رشته دکترای تخصصی سلامت و باروری در نظام ارجاع سطح دو و سه ( باتوجه به اهمیت پیشگیری از طلاق، بهبود روابط زناشویی و فرزند آوری )
  6. تعامل با بخشهای خصوصی از جمله دفاتر کار مامایی و مراکز مشاوره مامایی جهت حفظ سلامت و بهداشت باروری خانواده ها ( در دسترس بودن و مقرون به صرفه بودن )
  7. اجرای ماده ۴۵ قانون جوانی جمعیت با ماماهای بخش دولتی و خصوصی و پوشش بیمه خدمات مامایی
  8. رفع مشکلات آموزش بالینی دانشجویان و اساتید مامایی و برقراری عدالت آموزشی در بیمارستانهای آموزشی با تکریم و فراهم کردن فیلد مناسب آموزش بالینی برای اساتید و دانشجویان مامایی

با تشکر
رئیس جمعیت مامایی ایران
ماریا صادقی

ارائه شده توسط رئیس جمعیت مامایی ایران در تجمع جامعه مامایی مقابل وزارت بهداشت مورخ ۷/آذر/۱۴۰۲
۴.۷ از ۵ امتیاز - (۷۲ رأی)

نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌ های *ستاره دار باید شامل مقدار معتبر باشد.

دکمه بازگشت به بالا