مقالات تخصصی ISIمقالات مامایی
موضوعات داغ

دانشجو و مربی مامایی

بررسی پویایی قدرت در رابطه دانشجو و مربی مامایی

نکات برگزیده مطلب
  • پایگاه ساینس دایرکت Elsevier - ScienceDirect

آنها سرنوشت شما را در دستان خود نگه می‌ دارند : بررسی پویایی قدرت در رابطه دانشجو و مربی مامایی

They hold your fate in their hands : Exploring the power dynamic in the midwifery student-preceptor relationship

منتشر شده در پایگاه ساینس دایرکت Elsevier – ScienceDirect مجله Midwifery

چکیده انگلیسی

Aim
To examine (1) what role preceptors play in students’ learning; (2) how student-preceptor relationships can impact students’ views of the profession and their decision to leave the program; and (3) what strategies can be used to improve the preceptor-student relationship to facilitate student retention.
Research design and participants
We used a qualitative methodological approach utilising semi-structure interviews with 31 midwifery students across Canada. Participants were recruited from all midwifery education programs and were in various stages of their educational journey. The interviews were conducted in English and French. Inductive analysis followed Charmaz’s guidelines moving from line-by-line to focused coding and development of analytical categories.
Findings
The results show that positive relationships with preceptors boosted students’ confidence and contributed to the constructive learning experiences among trainees. Students pointed out that their best learning experiences were facilitated by preceptors who created a safe space to make mistakes and were knowledgeable and invested in students’ learning. Students also suggested that power imbalance is embedded in student-preceptor relationships and can negatively impact students’ learning experiences and their decision to stay in the program.
Key conclusions and implications for practice
It is important to consider how to mitigate the power imbalance embedded in preceptor-student relationship. Offering more training to preceptors, oversight of preceptors’ mentorship skills by midwifery educators, and creation of ombudsperson’s position might mitigate some of the power differential and facilitate students’ ability to complete midwifery training.

ناشر :

Database: Elsevier – ScienceDirect (ساینس دایرکت)
در مورد مجله :

مجله مامایی آخرین تحقیقات بین المللی بررسی شده را منتشر می کند تا از ایمنی، کیفیت، نتایج و تجربیات مراقبت های بارداری، زایمان و زایمان برای زنان باردار، نوزادان و خانواده های آنها مطلع شود. انتشارات این مجله از ماماها و ارائه دهندگان مراقبت های زایمانی حمایت می کند تا…

Received 9 March 2022, Revised 8 July 2022, Accepted 9 July 2022, Available online 11 July 2022, Version of Record 19 July 2022

نویسندگان :

Elena Neiterman , Bridget Beggs , Farimah HakemZadeh , Isik Zeytinoglu , Johanna Geraci , Irina Oltean , Jennifer Plenderleit, Derek Lobb

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
Elsevier - ScienceDirect
منبع
مژگان ذوالفقاریان
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا