سلامت

تزریق واکسن کرونا و نکات مهمی که باید رعایت شود

تزریق واکسن کرونا و نکات مهم

نکات برگزیده مطلب
  • بعد از واکسیناسیون کارهای زیادی برنامه‌ریزی نکنید چون ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید

 

اطلاعات مهم در مورد تزریق واکسن کرونا

از انجایی که تزریق واکسن کرونا در سراسر کشور آغاز شده است، دانستن نکات مهم در مورد شرایط استفاده از این واکسن مهم می باشد. بسیاری از هموطنانی که بیماری زمینه ای دارند یا داروی خاصی مصرف می کنند در شک و تردید تداخل داروی خود با واکسن کرونا هستند و بسیاری دیگر تمایل دارند شرایط مطلوب واکسیاناسیون را برای خود فراهم کنند.
جهت جلوگیری از عوارض احتمالی زود ظهور بعد از تزریق واکسن کرونا بهتر است ۲۰ تا ۴۰ دقیقه بعد از تزریق در محل واکسیناسیون حضور داشته باشید، تا در صورت ظهور مشکل افراد مجرب حاضر در مرکز به شما رسیدگی کنند. احتمال احساس خستگی و درد خفیف و یا سنگینی دستی که به آن تزریق شده است وجود دارد که بعد از چند روز رفع خواهد شد در صورت ظهور عوارض شدیدتر و طولانی تر به پزشک مربوطه و یا مرکز واکسیناسیون اطلاع دهید.
رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه به تشریح نکات لازم مورد نیاز قبل از تزریق واکسن کرونا پرداخت.

محمدرضا اعتصامی‌راد گفت: گرسنه و تشنه به مرکز  واکسیناسیون نروید و چون تزریق واکسن به قسمت بالایی بازو صورت می‌گیرد، لباس مناسبی بپوشید که آستین راحت بالا برود.

وی ضمن اشاره به این‌که برای روز بعد از واکسیناسیون کارهای زیادی برنامه‌ریزی نکنید چون ممکن است نیاز به استراحت داشته باشید، افزود: مصرف داروهایی مانند تیروئید، دیابت، پرفشاری خون را که همیشه مصرف می‌کنید، قطع نکنید و اگر داروهای سرکوب ایمنی مثل کورتون یا داروهای شیمی‌درمانی مصرف می‌کنید لازم است قبل از استفاده واکسن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

وی بیان‌کرد: قبل از واکسیناسیون از داروهای ضد التهاب، ضد درد، آسپرین و آنتی‌هیستامین‌ها برای پیشگیری از عوارض جانبی واکسن استفاده نکنید، چون ممکن است اثر‌بخشی واکسن را تحت تاثیر قرار دهد.

رئیس اداره پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های در پایان گفت: اگر سابقه آلرژی دارید، حتما قبل از تزریق واکسن به تیم واکسیناسیون اطلاع دهید.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
بهداشت نیوز
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا