اخبار ویژهپوست
موضوعات داغ

جوش شیرین پاکیزگی زیبایی و سلامت

کاربردهای جوش شیرین در زمینه پاکیزگی،زیبایی و سلامت

جوش شیرین

علاوه بر کاربردهای جوش شیرین در پخت و پز و تمیز کردن، استفاده از آن مزایای زیادی برای سلامتی نیز دارد. بعنوان مثال نوشیدن آبی که محتوی مقداری جوش شیرین است به رفع سوزش سر دل کمک می کند، و استعمال مقداری جوش شیرین بر روی مناطق تحریک شده ی پوستی در اثر نیش حشرات ویا در اثر عود بیماری پسوریازیس تسکین دهنده می باشد. با استفاده از این ماده شما می توانید با هرینه ی کم و بسیار آسان در خانه به حفظ شادابی موها و نرمی پوستتان کمک کنید. محلول حاصل از ترکیب جوش شیرین با آب به نسبت ۳ به ۱ جهت اسکراب ملایم و موثر در رفع پوسته های زانو ها و آرنج ها کاربرد دارد و پوست این نواحی را نرم می کند. بعلاوه، می توان از این ترکیب دست ساز جهت یک دست برنزه شدن پوست ، قبل از اسپری ها یا کرم های برنزه کننده استفاده کرد.

ترکیب جوش شیرین

مخلوط ¼ فنجان پودر اروروت (نشاسته است که از ریشه بعضی گیاهان حاره ای تهیه شده) ، 1 قاشق غذاخوری جوش شیرین بعلاوه ی ۱ قطره اسانس روغن اسطوخودوس بعنوان شامپو خشک عمل کرده . برای این منظور برس سر پهنی را در مخلوط فرو برده تا به آن آغشته شود سپس ریشه ی مو را برس زده . جوش شیرین موجود در این مخلوط بوی بد و چربی پوست سر جذب کرده و نشاسته نیز به جذب چربی بیشتر کمک می کند. لازم به ذکر است که موهای شما بعد از استفاده از این ترکیب بدون نیاز به آبکشی تمیز می شود.

جین سون چون مانیکوریست و صاحب Jin Soon Natural Hand & Foot Spa در شهر نیویورک بعد از 10 تا 15 دقیقه قرار دادن پای متقاضیان در تشت آبی که حاوی مخلوط آب و 3 قاشق غذا خوری جوش شیرین به همراه برش های لیمو ترش می باشد، پوست پا و ناخنهای انها را با خمیر جوش شیرین (۳ قسمت جوش شیرین و یک قسمت آب) ماساژ داده. این کار بعنوان یک اسکراب ملایم  سبب  نرم و لطیف شدن پوست پا به همراه براق شدن ناخنهای می شود.

جوش شیرین یا سدیم بی‌کربنات

یک ترکیب مفید و کاربردی است که در خانه‌داری، بهداشت و درمان می‌توان از آن استفاده کرد. جوش شیرین دارای خواص تخمیری، ضدباکتری، ضدمیکروب، تهاجمی خفیف و بوگیر است. برخی از کاربردهای جوش شیرین عبارتند از:

– تسکین سوزش سر دل با خنثی کردن اسید معده
– شستشو و سفید کردن دندان‌ها با حذف لکه‌ها و بو
– درمان آفت دهان با تسکین درد و التهاب
– تمیز کردن شیشه شیر بچه، فرش، ماشین لباسشویی و ظرفشویی
– از بین بردن بوی دست، لباس و فرش
– تمیز کردن میوه‌ها و سبزیجات از آلودگی‌ها

جوش شیرین یک ماده‌ی ارزان و غیر سمی است که باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های خانگی می‌شود. البته باید به مقدار مناسب و با احتیاط از آن استفاده کرد تا عوارض نامطلوب را پیشگیری کند.

۴.۵ از ۵ امتیاز - (۲ رأی)

از طريق
مژگان ذوالفقاریانChristina Heiser
منبع
مجله زنان،خانواده،سلامت،زیبایی،ماماییEveryday Health
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

  1. سلامت خانواده را با خنداندن آنها تامین کنید. سلامت خانواده را با ارسال مسیج های عاشقانه به همسرتان افزایش دهید سلامت را با خرید گل و شکلات برای فرزندانتان حفظ کنید و سلامت را با گذراندن وقت باشگاه ورزشی برای خودتان تقویت کنید. سپاس از سایت خوبتون.

  2. سلام کاربر عزیز
    سلامت یکی از مهم‌ترین عوامل رفاه و خوشبختی انسان‌ها است. سلامت را می‌توان به دو بخش فیزیکی و روانی تقسیم کرد. سلامت فیزیکی به معنای عدم وجود بیماری یا نقص در بدن است. سلامت روانی به معنای تعادل و آرامش در ذهن و احساسات است. برای حفظ سلامت باید به تغذیه مناسب، ورزش منظم، استراحت کافی و پیشگیری از عوامل آسیب‌زا توجه کرد.

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا