اخبار ویژهمامایی
موضوعات داغ

تغییر شیوه نامه اجرایی دفتر کار مامایی

دفاتر کار مامایی و تغییر شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده

دوستان و همکاران و دانشجویان عزیز از تهران و شهرستان ها ، بدین وسیله احتراما از شما دعوت به عمل می آید : در این تجمع بزرگ حمایتی از حرفه مقدس مامایی شرکت نمایید و اطلاع رسانی بفرمایید

فراخوان جمع‌ آوری امضاء برای تغییر شیوه نامه اجرایی دفاتر کار مامایی

روز ۷ آذر ماه ۱۴۰۲ زمان : ساعت ۰۸:۳۰ صبح مکان : شهرک غرب، ایوانک، وزارت بهداشت
اصل ۲۷ قانون اساس جمهوری اسلامی ایران میگوید تشکیل اجتماعات و راهپیمایی ها بدون حمل سلاح، آزاد است به شرط اینکه مخل به اسلام نباشد.

شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده :

کلیه دفاتر کار پروانه دار غیر دانشگاهی (مامایی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، فیزیوتراپی، گفتار درمانی، کاردرمانی و …) میتوانند از طریق عقد قرار داد با سازمانهای بیمه گر نسبت به پذیرش ارجاعات سطح یک و دو و سه و ارائه خدمت اقدام کنند.

باید توجه داشت که ماماها نقش بسیار مهمی در حفظ سلامت و بهبود جامعه دارند و حذف آنها در شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خدمات پزشکی و بهداشتی شود و در نتیجه به آسیب دیدن جامعه منجر شود. ماماها به عنوان اعضای کلیدی در تیم درمانی، مراقبت از زنان باردار و نوزادان، ارائه آموزش‌های بهداشتی و پیشگیری از بیماری‌ها نقش اساسی دارند. بنابراین، لازم است که نقش و ارزش آنها در حفظ سلامت جامعه تاکید شود و از حذف آنها پرهیز شود.

دفاتر کار مامایی
دفاتر کار مامایی در شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده

تغییرات شیوه نامه اجرایی برنامه سلامت خانواده (پزشک خانواده و نظام ارجاع) در مورد دفاتر کار مامایی

باید توجه داشت که حضور ماماها در دفاتر کار مامایی نقش بسیار مهمی در ارتقای سلامت جامعه دارد. حذف آنها می‌تواند منجر به کاهش کیفیت خدمات پزشکی و افزایش بارشغالی بر روی دیگر اعضای نظام پزشکی شود. بنابراین، باید به دنبال راهکارهای دیگر برای بهبود عملکرد با حضور ماماها باشیم تا از ضررهای احتمالی برای جامعه جلوگیری شود.
۴.۹ از ۵ امتیاز - (۳۵ رأی)

نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌ های *ستاره دار باید شامل مقدار معتبر باشد.

دکمه بازگشت به بالا