اخبار ویژهمامایی
موضوعات داغ

گزارش تصویری جنبش اعتراضی جامعه مامایی ایران

جنبش اعتراضی جامعه مامایی ایران تغییر شیوه نامه اجرایی دفاتر کار مامایی

جنبش اعتراضی علیه تغییر شیوه نامه اجرایی دفتر کار مامایی

اعتراض جامعه مامایی ایران

فراخوان جمع‌ آوری امضاء برای تغییر شیوه نامه اجرایی دفاتر کار مامایی

سرکار خانم دکتر فرزانه گلبنی: سلام حضور عزیزان و همراهان گرامی گروه صنف مامایی کشور

ابتدا باید از حضور و مشارکت عالی و بی سابقه در تاریخ مامایی کشور برای رسیدن به حقوق مسلم رشته مامایی تشکر ویژه کنم که در عرض یک ماه گردهمایی عظیم صنفی را با هم رقم زده ایم و سپس  اهداف اصلی که به خاطرش گرد هم آمده ایم را بیان کنم.
گروه صنفی مامایی یک گروه کاملا مستقل و غیر سیاسی بوده و گروه صنفی، فرهنگی و اجتماعی برای دستیابی به حقوق قشر زحمتکش رشته صد ساله مامایی در کشور ایران است.
هدف ما در این گروه صنفی در ابتدا رسیدن به همدلی و همراهی  همه جانبه و اصولی در رشته مامایی  است که یکی از بزرگترین معضلات سال‌های گذشته در این کشور بوده و در سطوح بالای مدیریتی این مساله به وضوح دیده شده است و لذا  در ابتدا باید تمرکز خود را روی اهداف و نه اشخاص!! بگذاریم و تا می‌توانیم به هدفهای مشترک رشته تمرکز کنیم. این مهمترین و اساسی ترین  گام در یک صنف است. بنابراین  برای ما تنها و تنها رسیدن به این اهداف اهمیت دارد و خواهشمندم دست از تمرکز روی افراد بردارید! چون اپراتور و سکاندار در طول زمان تغییر خواهد کرد ولی اهداف دائمی است!

گزارش تصویری جنبش اعتراضی جامعه مامایی ایران

گزارش تصویری جنبش اعتراضی جامعه مامایی
گزارش تصویری جنبش اعتراضی جامعه مامایی ایران
دوم ما در این رشته شاهد ورود افراد خارج از حرفه  و تجاوز حرفه ایبه صورت نامه ها و تحمیلهایی از کانالهایی غیر معمول و غیر منطقی و به دور از روند مسلم هستیم!و لذا این موارد مانند هر آنچه در حذف ای یو دی گذاری دیدیم  با توجه به رویکردها و توجیحات غیر علمی از کانال‌های دیگر ممکن است ادامه پیدا کند و باید از نظر قانونی مورد پیگیری قرار گیرد.
سوم رشته ای که گسترده ترین خدمات را در کشور به مردمانش ارائه می دهد و ۸۰ هزار فارغ التحصیل و دانشجوی مقاطع مختلف و دکترا و پسا دکترا د هیات علمی های برجسته و پژوهشگران یک درصد! از کل دنیا و اساتید ممتاز دارد و صاحب بیشترین مقالات و ژورنال‌های تخصصی مامایی در منطقه و  در دنیا است  با چه منطقی و چه حماقتی! در این کشور نماینده صاحب امضا و تشکیلات و رگولاتور در وزارت به آن عظمت ندارد؟؟! بعد از پزشکی (تجمیع همه تخصص ها و بخش عمومی باهم ) و پرستاری  بزرگترین گروه خدمت رسانی مامایی است که برخلاف حرف دیگر  خدماتش در بخش بهداشت درمان و بخش خصوصی بگونه ایست که اگر ۲۴ ساعت خدمات را ارائه ندهند خدمت رسانی وزارت بهداشت فلج خواهد شد!

گزارش اعتراض جامعه مامایی

مکاتبات حوزه مامایی در بخش بهداشت، خصوصی، درمان، آموزش! با روئسای دانشگاه‌ها! را قرار است چه کسی انجام دهد؟؟!حدود وظایف و کوریکولوم مامایی و گرفتن ۸۰ زایمان  مستقل و آزمون جامع بسیار سخت در پایان دوره  و ساعت های بالینی بسیار زیاد و اساتید سختگیر دانشگاه‌ها  و پذیرش! فوری فارغ التحصیلان و استقبال از آنها در بزرگترین کشورهای جهان اول!! با امکانات مکفی گویای کیفیت آموزش و خدمات ماست! ما نیازی به اثبات خود در این زمینه نداریم! و لذا تضعیف و سیاه‌نمایی ها، مسیرهای غیر قانونی و لابی های سیاه را قطعا با قوه قضائیه و افراد بالاتر و رسانه ها مطرح خواهیم کرد… یادمان باشد  هر کسی به حرفه ای  اهانت کردباید  با قوه قضائیه رو در روگردد. هر کسی هم باشد! با هر مقامی!
چهارم! در کشوری که قانون جوانی جمعیت! ماده ۴۵ در آن مصوب کرده که باید از ظرفیت ماماها برای این مهم  بیشترین بهره را ببرید! در شیوه نامه‌ی ارجاع! دفاتر کار مامایی! را در نسخه ۰۳ در فاصله دو ماه!!!  حذف می‌کنند!
کار غیر قانونی!! را با قدرت! انجام می دهند! عجیب نیست؟؟ که در سیستم ارجاع سلامت خانواده های ایرانی مهر لیسانس شنوایی، بینایی سنجی و… قرار گرفته ولی مامایی!! به سلامت خانواده ارتباطی نداشته؟؟ این چه  شیوه نامه ابلهانه ایست!؟  که حتی متولیان رشته موقع نگارشش  صدا زده نشدند و پشت درهای بسته و صنفی! و مغرضانه خلاف ماده ۴۵! نوشته شده است و ابلاغ شده است.؟؟ با چه توجیهی بزرگان!! این اقدام غیر قانونی را انجام دادند؟؟ و مدام به ما می‌گویند درست می‌شود!؟! زمانی صحبت‌ها را باور میکنیم که رسما از ما عذرخواهی کرده و اصلاحیه آنها را بزنید! وگرنه کار غیر قانونی! پیگرد دارد….
دوستان خواهشی از شما دارم، از بحث های فرسایشی،، چت های دونفره و نگارش جملات منفی به شدت بپرهیزید … چون دقیقا ما را از اهداف دور می کند، من این اهداف را واضح شرح دادم، خواهشمندم به روئسای جمعیت و انجمن مدام پیام فرسایشی ندهید! سوالی دارید  همینجا بپرسید!

دستان یکدیگر را بگیرید تا ابتدا همدلی  اتفاق بیافتد…

۴.۷ از ۵ امتیاز - (۵۴ رأی)

نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

کاربر عزیز نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌ های *ستاره دار باید شامل مقدار معتبر باشد.

دکمه بازگشت به بالا