مامایی

اولین مرکز رحم مصنوعی جهان

معرفی اولین مرکز رحم مصنوعی جهان

معرفی اولین مرکز رحم مصنوعی جهان

اولین مرکز رحم مصنوعی جهان (EKtolife) برای زنانی که به علت سرطان رحم یا سایر عوارض مجبور به جراحی و خروج رحم شده اند این امکان را فراهم می کند تا بچه دار شوند و مادر بیولوژیکی واقعی فرزندان خود شوند.لازم به ذکر است که این مرکز برای تامین انرژی خود از انرژی های تجدید پذیر استفاده می کند.

EKtolife  برای کمک به کشورهایی طراحی شده است که با مشکل کاهش شدید جمعیت روبرو هستند، از جمله ژاپن، بلغارستان، کره جنوبی و غیره. این مرکز دارای 75 آزمایشگاه بسیار مجهز است که هر آزمایشگاه می تواند تا 400 رحم مصنوعی را در خود جای دهد. هر رحم مصنوعی طوری طراحی شده است که شرایط کاملا مشابه به رحم مادر را برای جنین فراهم می کند. و در مجموع درهرساختمان این مرکز می توان تا ۳۰۰۰۰ نوزاد آزمایشگاهی در سال پرورش داد.

رحم های مصنوعی مذکور محیطی عاری از عفونت را برای جنین فراهم می کنند زیرا در ساخت آنها از موادی استفاده شده است که میکروب ها امکان چسبیدن به دیواره این رحم ها را ندارند.

از دیگر امکانات مفید محیط مصنوعی مذکور حسگرهایی هستند که امکان ثبت علائم حیاتی جنین (ضربان قلب، دما، فشار خون، تعداد تنفس) و تعیین درصد اشباع اکسیژن خون را فراهم می کنند.

همچنین این محیط بر اساس سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی امکان کنترل ویژگی های فیزیکی جنین را دارا می باشد و بر اساس این اطلاعات می تواند هرگونه ناهنجاری احتمالی ژنتیکی در جنین را گزارش دهد.

محیطهای مذکور مجهز به صفحه نمایشی هستند که داده های زمان واقعی پیشرفت رشد جنین را به نمایش می گزارند. این داده‌ها مستقیماً به تلفن والدین ارسال می‌شوند تا بتوانند وضعیت سلامت کودک خود را در هر نقطه ای از جهان که هستند،  پیگیری کنند. بعلاوه در کنار این داده ها یک نمای زنده با وضوح بالا از رشد جنین نیز در اختیار والدین قرار می گیر و  همچنین این برنامه مانیتورینگ،  امکان مشاهده رشد جنین را در اختیار والدین قرار می دهد و آنها می توانند تصاویر مذکور را ضبط کنند و مستقیماً آن را با عزیزان خود به اشتراک بگذارند.

 

۵ از ۵ امتیاز - (۶ رأی)

نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا