سلامت

اکسیر جوانی

اکسیر جوانی کشف شد

اکسیر جوانی

جوانی و جلوگیری از پیر شدن از قدیم الایام رویای بشر بوده است، به نقل از داستانهای کهن کیمیاگران برای بدست آوردن اکسیر جوانی آزمایشات زیادی انجام می دادند. کماکان در عصر حاضر نیز این آرزو در ذهن بشر وجود دارد و  بتازگی دانشمندان با تلاشهای خود احتمال تبدیل این رویا به واقعیت را نوید می دهند.

به گفته محققین از نظر تئوری، می توان با تنظیم بدن سالمند ۱۰۰ سال ، او را دوباره جوان کرد. در این راستا آنها اشاره می کنند که اکنون در حال انجام آزمایشات بالینی و پیش بالینی هستند و ظاهرا این آزمایشات با موفقیت بالایی همراه بوده است.

یک سال پیش، روی جلد مجله Nature ، از معتبرترین مجله های علمی این مطلب منتشر شد که می‌ توان سن یک بافت پیچیده را بازسازی کرد، این مطلب بر اساس آزمایشی اعلام شد که در آن چشم موش های پیر که به علت پیری نابینا شده بود، با استفاده از سه ژن خاص،  بینایی خود را بازیافت. در این پروسه دانشمندان تا 80 درصد سلولهای پیر را جوان تر کردند.

براساس اطلاعاتی که سه سال پیش  از این تحقیقات بدست آمده است مشخص شد که برای جوان شدن عاملی در بدن وجود دارد که نقش سوئیچ بازسازی و تنظیم بدن را بازی می کند و توسط آن می توان بافت های پیر را دوباره جوان کرد.

از آن زمان، دانشمندان تلاش کردند تا بی خطر بودن جوان سازی در بدن انسان را بررسی کنند و اکنون در حال بررسی آزمایش جوان سازی بر روی موش ها هستند تا در صورت ۱۰۰ درصد موفقیت آمیز بودن این پروسه آن را بر روی انسانها نیز اجرا کنند. ابتدا دانشمندان قصد دارند که با این روش  در چند سال آینده، نابینایی انسانها را درمان کنند.

البته این کشف فقط در حوزه بینایی نمی باشد زیرا محققین اعلام کردند که در تمام بافتها و قسمتهای بدن سوئیچ باز سازی مذکور یافت شده است .

این به آن معنا می باشد که در آینده رویای اکسیر جوانی به حقیقت خواهد پیوست و به راحتی می توان به دوران جوانی و سلامت انسانها را به آنها برگرداند.

۵ از ۵ امتیاز - (۱ رأی)

نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا