سلامت

زوال عقل و راه سهل و آسان در پیشگیری و درمان آن

زوال عقل و درمان آن

نکات برگزیده مطلب
  • هدف در زندگی می‌تواند خطر ابتلا به بیماری زوال عقل را کاهش دهد

 

راه ساده برای در امان ماندن از زوال عقل

 

زوال عقل از بیماری های مورد توجه متخصصان و محققان می باشد زیرا عوارض این بیماری نه تنها برای بیمار بلکه برای خانواده وی نیز بسیار سخت می باشد. طبق گزارش محققان در این به مقاله ساده‌ترین راه در امان ماندن زوال عقل اشاره شده است.

به گزارش از دیلی‌میل،محققان در آخرین بررسی خود اعلام کردند، داشتن  هدف در زندگی می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.

محققان شواهد هشت مقاله منتشر شده قبلی را بررسی کردند که شامل داده‌های بیش از ۶۲ هزار سالمند در سه قاره بود و دریافتند، هدفمندی با کاهش ۱۹ درصدی میزان اختلال شناختی قابل توجه بالینی مرتبط بود؛ علاوه براین،  افرادی که حس هدف بالاتری دارند تمایل بیشتری به ورزش  کردن دارند.

آنها دریافتند هدف یا معنای بالاتر در زندگی به طور قابل توجهی با کاهش خطر زوال عقل و اختلالات شناختی مرتبط است. این سطح از اختلال شناختی به اندازه زوال عقل جدی نیست، اما خطر ابتلا به این بیماری را افزایش می‌دهد.

شواهد قبلی نشان می دهد که احساس هدف در زندگی ممکن است برای بهبودی از استرس مفید و با کاهش التهاب در مغز مرتبط باشد  که هر دو ممکن است منجر به کاهش ریسک زوال عقل شوند.

این یافته ها که در مجله «Aging Research Reviews» منتشر شد، همچنین نشان داد که به نظر نمی رسد خلق و خوی مثبت تأثیری بر خطر زوال عقل داشته باشد.

جاشوا استات، نویسنده اصلی این پژوهش از دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «برنامه‌های پیشگیری از زوال عقل برای گروه‌های در معرض خطر که بر سلامت تمرکز می‌کنند، می‌توانند با اولویت دادن به فعالیت‌هایی که هدف و معنا را برای زندگی افراد به ارمغان می‌آورند، به جای فعالیت‌های لذت‌گرایانه که ممکن است خلق و خوی مثبت را افزایش دهند، جایگزین کنند».

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
مشرق تیوز
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا