تغذیه

کلم بروکسل منبع ویتامین C در سالاد پاییزیی با لیمو

کلم بروکسل در سالاد خوشمزه و لذیذ

طرز تهیه سالاد کلم بروکسل و لیمو ترش

 

از انجایی در ایام کرونا که بر مصرف مکفی ویتامین C تاکید فراوان می شود وکلم بروکسلی سرشار از ویتامین C می باشدبر آن شدیم که طرز تهیه یک سالاد خوشمزه با کلم بروکسل و لیمو ترش را در اختیار شما قرار می دهیم.  این نوع کلم علاوه بر داشتن ویتامین C دارای موادی است که باعث کاهش ابتلا به سرطان می شود.

در فصل پاییز، با تهیه این سالاد می توانید از ویتامین های لیمو ترش و کلم بروکسل بهره مند شوید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کلم بروکسل

 

 کلم بروکسل (برگ های پژمرده را دور بریزید)۴۵۰ گرم
 عصاره لیمو ۲ قاشق چایخوری
روغن زیتون۲ قاشق غذاخوری
 سیر له شده ۱ حبه
دانه خردل۱ قاشق غذاخوری
سرکه سفید۲ قاشق غذاخوری
خلال پوست لیموترش۲ قاشق چایخوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم

 

طرز تهیه سالاد با کلم بروکسل

 

  • آب لیمو را داخل یک کاسه بزرگ ریخته و برگ های بروکسل را از هم جدا کرده و داخل کاسه بریزید. توجه داشته باشید که قسمت پایینی بروکسل را دور بریزید.
  • حالا برگ ها را از درازا نصف کرده و بعد خردشان کنید. بروکسل های خرد شده را با آبلیمو هم زده تا به آن آغشته شوند.
  • روغن زیتون را در یک ماهیتابه گود روی حرارت بالا گرم کنید. بعد بروکسل، سیر و دانه خردل را داخل آن تفت دهید. تا زمانی که کلم به آرامی پژمرده و پخته شود به تفت دادن ادامه دهید (کلم ها نباید سبزی و شکل خود را از دست دهند.) حدود ۳ تا ۴ دقیقه.
  • سرکه را داخل ماهیتابه ریخته و کمی نمک و فلفل روی آن بپاشید. یک دقیقه دیگر مخلوط را تفت داده و بعد از روی حرارت بر دارید. حالا خلال لیمو را روی آن پاشیده و اگر لازم است نمک و فلفل بیشتری اضافه کنید.
به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
بیتوته
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا