پوستسلامت

مو و تاثیر روغن ها بر رشد آن

مو و رشد آن

نکات برگزیده مطلب
  • برخی روغن های گیاهی بر رشد مو موثر هستند

 

چند روغن طبیعی برای رشد سریع موی

استفاده منظم از مواد ارگانیک می‌تواند در افزایش فرایند رشد مو مؤثر باشد. البته این تنها راه نیست! بلکه باید رژیم غذایی متعادل و سبک زندگی سالمی داشته باشید تا به این هدف دست پیدا کنید.

 تعذیه سالم و سبک زندگی صحیح، دو فاکتور مهمی هستند که می‌توانند به‌صورت ریشه‌ای مشکلات مربوط به مو را کاهش دهند و حتی از بین ببرند. اما علاوه بر این عوامل، شما می‌توانید به استفاده از روغن‌های طبیعی که باعث افزایش سرعت رشد مو می‌شوند، بپردازید.

مطالعات متعددی در مورد ارتباط رشد مو و استفاده از روغن های طبیعی صورت گرفته است. اما هیچ به طور قطعی ثابت نشده که آیا این روغن‌ها همیشه می‌توانند مؤثر واقع شوند یا نه. اما امتحان کردن و پیدا کردن بهترین مورد برای خودتان ضرری ندارد.

در این مطلب سه روغن طبیعی مؤثر در افزایش سرعت رشد مو به شما معرفی می‌شود.

فراموش نکنید که برای دریافت نتیجه دلخواه باید به استفاده مداوم این روغن‌ها در درازمدت بپردازید.

روغن زیتون

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو به کار رفته و در واقع یکی از در دسترس‌ترین مواد ممکن برای این کار به شمار می‌آید. روغن زیتون پوست سر شما را به خوبی تغذیه می‌کند و موهایتان را نرم و براق نگه می‌دارد.

می‌توانید مقداری روغن زیتون را به پوست سر خود بمالید و ماساژ دهید یا برای نتیجه‌گیری بهتر، آن را با روغن رزماری ترکیب کنید. کافیست یک بار در هفته از روغن زیتون روی موهای خود استفاده کنید تا از فواید آن بهره‌مند شوید.

روغن کرچک

روغن کرچک دارای خاصیت آبرسانی است و همچنین موجب افزایش سرعت رشد مو و مژه می‌شود.

کافیست مقداری از آن را به پوست سر مالیده و چند دقیقه به آرامی ماساژ دهید. اگر هر بار که موهای خود را شستشو می‌دهید، از روغن کرچک استفاده کنید، به بهترین شکل از مزایای آن بهره‌مند خواهید شد.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا هم از روغن‌های طبیعی است که رشد مو را افزایش می‌دهد. روغن جوجوبا یک خاصیت منحصر به فرد دارد و آن این است که این روغن برخلاف دیگر روغن‌ها، به مو نفوذ نمی‌کند. در عوض، فولیکول مو را کاملاً کاور کرده و بدین صورت از شکستن و نابودی آن پیشگیری می‌کند.

این روغن را به صورت مستقیم به موها و پوست سرتان بمالید و بعد از چند دقیقه شستشو دهید. تا چربی باقی‌مانده را از بین ببرید.

همچنین می‌توانید به نسبت ۱ به ۸ روغن جوجوبا را با شامپوی سر خود ترکیب نموده و از آن استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
اقتصاد آنلاین
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا