سلامت

آلودگی هوا و راهکارهای جلوگیری از عوارض آن بر سلامت بدن

آلودگی هوا و سلامت بدن

توصیه‌های اورژانس تهران به مردم در پی آلودگی هوا

 

در شرایط کنونی که مردم به شدت درگیر عوارض آلودگی هوا می باشند و از هر گوشه ای مطلبی در مورد ارتباط بیماری های ریوی و سرطانها با الودگی هوا منتشر می شود، یکی از دغدغه های خانواده ها مطلع شدن از راهکارهای مناسب برای کاهش عوارض این آلودگی ها می باشد.

دکتر یحیی صالح طبری با اشاره به افزایش آلودگی هوا در پایتخت توصیه‌هایی به مردم ارائه و اظهار کرد: کسانی که مجبور به فعالیت کاری در محیط بیرون هستند بعد از رسیدن به منزل استحمام کنند.

وی افزود: در مواقع آلودگی هوا در وعده غذایی خود از سبزیجات تازه، شیر و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان‌ها استفاده کنید، همچنین به ورزشکاران توصیه می‌شود که در فضای باز ورزش و فعالیت بدنی سنگین نکنند.

وی ادامه داد: نوزادان، سالمندان، زنان باردار، بیماران مبتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سایر گروه‌های پرخطر نیز حتی الامکان از منزل خارج نشوند؛ مردم از سفرهای غیرضروری درون شهری بپرهیزند و اگر هم سفر درون شهری ضروری پیش آمد حتما از ماسک مناسب (فیلتردار) استفاده کرده و داروهایشان را به همراه داشته باشند.

سرپرست مرکز اورژانس تهران تصریح کرد: افراد مبتلا به بیماری‌های تنفسی مزمن که از دستگاه اکسیژن استفاده می‌کنند، حتما در هنگام خروج از منزل دستگاه اکسیژن‌  پرتابل (قابل حمل) را به همراه داشته باشند و با مشاهده علائم تنگی نفس و مشکلات ریوی به اولین و نزدیکترین واحد درمانی مراجعه کرده و یا با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند.

توصیه های اورژانس در آلودگی هوا:

  • از سفرهای درون شهری غیر واجب بپرهیزید
  • استفاده از ماسک مناسب
  • استحمام بعد از رسیدن به خانه
  • استفاده از وسایل نقلیه عمومی بجای وسیله شخصی جهت کاهش آلودگی
  • ورزش نکردن در فضای باز در روزهای آلوده
  • مصرف سبزیجات و میوه تازه و سایر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان
  • در خانه ماندن بانوان باردار، سالمندان، کودکان، کسانیکه ضمینه بیماری قلبی عروقی و ریوی دارند

 

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
تنسیم
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا