تغذیه

اسپاگتی اسکواش رژیم مناسب برای افراد چاق

اسپاگتی اسکواش چیست

نکات برگزیده مطلب
  • اسپاگتی اسکواش غذایی است کاملا رژیمی که ماده اصلی آن کدو اسکواش است.

 

تهیه مواد داخل اسپاگتی اسکواش

 

کدو از میوه های مفیدی است که انواع آن به فراوانی در دسترس می باشد. کدو اسکواش یکی از انواع این میوه است. این کدو  از انتخابهای مناسب برای یک رژیم کم کالری و سالم غذایی است. نام این کدو اسکواش گذاشته شده است زیرا به راحتی قابلیت رشته رشته شدن به فرم اسکپاگتی را دارد. کدو اسکواش سالم پوست یک دست و زرد رنگی دارد.

اسپاگتی اسکواش غذایی است کاملا رژیمی که ماده اصلی آن کدو اسکواش است. این غذا دارای کربوهیدارت بسیار پایین است و به راحتی می توانید آن را مانند اسپاگتی تهیه کرده ومیل کنید.

مراحل تهیه:

  • پس از شستن کدوی اسکواش آن را در سینی پخت که از قبل کمی چرب کرده اید، قرار دهید و سینی را در فری که تا دمای ٣۵۰ درجه فارنهایت (١٧۵ درجه سانتیگراد) گرم شده است، بگذارید. حدود ۳۰ دقیقه وقت لازم است تا کدو اماده شود.
  • یک عدد پیاز متوسط را کاملا ریز کنید، بعد دو حبه سیر رنده شده نیز آماده کنید. وقتی روغن داغ شد پیاز را در تابه سرخ کنید و بعد هم سیر را به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید پیاز باید طلایی شود. تا زمان طلایی شدن پیاز سه عدد گوجه متوسط را کاملا ریز خرد کنید و به پیاز اضافه کنید. کمی آن را تفت دهید. ۲۰۰ گرم گوشت چرخ شده را به آن اضافه کنید و خوب تفت دهید.
  • سپس نمک و فلفل و سایر ادویه هایی که دوست دارید را به آن اضافه کنید در این مرحله مایع شما آماده است.
  • کدو را از داخل فر خارج کنید و به آن به صورت عمودی برش دهید و تخمه های وسط آن را به طور کامل جدا کنید. بعد با یک چنگال کدو را ریش ریش کنید. نوع بافت کدو اسکواش طوری است که به راحتی می توانید آن را مانند اسپاگتی ریش ریش کنید.
  • اسپاگتی های اسکواش را داخل ظرفی قرار دهید و مخلفات را روی آن بریزید بعد پنیر پیتزا را به آن اضافه کنید.
  • به مدت چند دقیقه دوباره در فر قرار دهید تا پنیر آب شود. حالا غذای شما آماده است.

نکته پیشنهادی این است که جهت تزیین می توانید از پوست کدو بعنوان  ظرف غذا استفاده کنید.

اسپاگتی اسکواش غذایی کم کالری است. در صورتیکه لازم است رژیم گوشت را رعایت کنید می توانید از مواد دیگری  بجای آن استفاده کنید و سبزیجاتی مانند بروکلی و کلم پیچ  را جایگزین کنید. آویشن و ادویه لازانیا یکی از افزودنی های مناسب برای اضافه کردن به مخلفات اسپاگتی اسکواش است. کدو اسکواش را در همه فصول سال می توانید استفاده کنید.

 

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مزگان ذوالفقاریان
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا