پوست

کرم پودر مناسب انواع پوست ها را بشناسید

کرم پودر و پوستهای مختلف

نکات برگزیده مطلب
  • سایه ها از جمله محصولات آرایشی هستند که موارد تقلبی آنها در بازار بسیار فراوان است

ویژگی های یک کرم پودر خوب چیست؟

 

کرم پودر به عنوان پایه و زیر ساز آرایش استفاده میشود و مهم ترین وظیفه آن ایجاد حالت یکدست و یکنواخت کننده پوست و پوشاندن عیوب آن قبل از آرایش است.

انتخاب کرم پودر مناسب

 

اگر بخواهیم برای آرایش پایه یا بیس انتخاب کنیم، قطعاً کرم پودر همان پایه برای هر آرایش و گریم است در حدی که خیلی ها معتقدند آرایش بدون کرم پودر معنایی ندارد.

به خاطر داشته باشید پایه و زیرسازی آرایش شما با کرم پودر شکل می گیرد و هرچه انتخاب رنگ آن مناسبت تر باشد، نتیجه آرایش شما نیز بهتر خواهد شد.

کرم پودر از مواد آرایشی است که به دلیل برخورد مستقیم با پوست، با سلامت پوست شما رابطه مستقیم دارد پس انتخاب برند مناسب و شناخت پوست در حین خرید و مشاوره با کارشناسان زیبایی را به هیچ وجه فراموش نکنید.با انتخاب کرم پودر مناسب به هنگام آرایش پوستی شفاف، درخشان و زیبا خواهید داشت.

رنگبندی کرم پودر

 

همیشه یادتان باشد لوازم آرایش را با ویژگی های پوستتان تطبیق دهید؛ شناخت پوست از شناخت برندهای مختلف هم واجب تر است!
اگر کرم پودر خود را درست انتخاب کنید باقی مراحل آرایش شما راحت تر و تمیز تر طی می شود و به اصلاح آرایش روی صورت شما می خوابد.
به منظور تشخیص نوع پوست خود به موارد زیر دقت کنید:

اگر بعد شستشوی پوست صورت یا بعد از حمام، پوستتان مات می شود یا دچار کشیدگی و خارش است، یعنی شما دارای پوست خشکی هستید. شما باید در هنگام خرید، کرم پودری را انتخاب کنید که این مشکلات را برای پوستتان برطرف کند. کرم پودرهای براق، مایع و روغنی بهترین گزینه برای استفاده شما هستند.

اما اگر بعد از شستشوی صورت، پوستتان دارای جوش های آکنه ای و منافذ باز است و یا پوستی با ظاهر براق و درخشان دارید، یعنی پوست چربی دارید و بهتر است از کرم پودرهایی استفاده کنید که واژه های (Oil Free) یا (Matt) روی آن درج شده باشد.کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک های خشک را نیز برای استفاده در لیست خرید خود داشته باشید.

ممکن است پوست صورت شما، هر دو حالت بالا را شامل شود؛ یعنی در بخش هایی از صورت دارای جوش های آکنه ای هستید یا احساس چربی و براق بودن آن نواحی ( تی زون یا ناحیه تی شکل صورت) را دارید و در بخش های دیگر خشکی و کشیدگی را حس می کنید.

در این موارد گفته می شود که شما دارای پوست مختلط هستید. کرم پودرهای مایع با بیس آب از گزینه های پیشنهادی مناسب برای شما است.

اما اگر شما در دسته افراد خوش شانس باشید، پوستی نرمال دارید. یعنی جدا از سلامت و شادابی، پوست شما چربی و آب کاملاً متعادلی دارد. شما می توانید از هر نوع کرم پودری برای پوستتان استفاده کنید اما بهتر است کرم پودرهای روغنی در زمستان و کرم پودرهای سبک تر را برای استفاده در تابستان در نظر بگیرید.

برندهای مختلفی نظیر دیور، لانکوم، لورآل، نارس، مک، دبورا، آرت دکو، کلینیک، بورژوا، فلورمار و… با استفاده از فرمولاسیون پیشرفته و مواد متفاوت همواره پرچمدار محصولات متنوع آرایشی از جمله کرم پودر بوده اند که شما می توانید با در نظر گرفتن نوع انتظار و قیمت مد نظرتان و همچنین با توجه به نوع پوستتان کرم پودر مناسب خود را تهیه نمایید.

هنگام خرید کرم پودر حتماً به تاریخ تولید و انقضا محصول توجه کنید تا از ایجاد حساسیت و آسیب به پوستتان جلوگیری نمایید. برای خرید کرم پودرهای اصل به فروشگاه های معتبر مراجعه نمایید و از خرید محصولات تقلبی خودداری کنید.

لوازم آرایش

 

همان گونه که خرید کرم پودر احتیاج به دقت و بررسی دارد به همان میزان خرید دیگر محصولات آرایشی که تماس مستقیم با پوست و اعضای صورت شما دارد نیز دارای اهمیت است.

خصوصاً در بازار متنوع امروز باید توجه داشته باشید که پیش از خرید کلیه محصولات آرایشی همچون کرم پودر، ریمل، سایه چشم و… از کیفیت و تأثیر گذاری آن بر اساس نیاز روزانه خود اطمینان حاصل نمایید.

برای خرید ریمل ابتدا باید در نظر بگیرید که انتظار شما از یک ریمل خوب چیست؟ می خواهید مژه های شما پرپشت و حجیم به نظر برسند یا بلندتر و مشکی تر؟ ریمل ها با انواع متفاوتی که دارند تأثیر گذاریشان هم فرق می کند.

برخی ریمل ها حجم دهنده و ضخیم کننده و برخی نیز بلند کننده و حالت دهنده هستند. هنگام خرید ریمل از اصل بودن آن مطمئن شوید زیرا ریمل های تقلبی کیفیت پایینی دارند و اگر مطابق استاندارد ساخته نشوند باعث بروز حساسیت و عفونت های چشمی می شوند.

از دیگر محصولات آرایشی و زیبایی که از محبوبیت زیادی برخوردار هستند می توان به سایه های چشم اشاره کرد. سایه ها نیز انواع متفاوتی دارند که با توجه به نیاز و نوع پوستتان می توانید آنها را انتخاب و تهیه نمایید. سایه ها در قالب پودری، مایع، کرمی و مدادی با رنگ بندی های متفاوتی به بازار عرضه شده اند.

کسانی که پوست چربی دارند بهتر است از سایه های پودری استفاده کنند زیرا سایه های کرمی چندان مناسب پوستشان نیست، به راحتی پاک می شود و دوام چندانی ندارد.

برای خرید سایه چشم باید به پیگمنت یا همان رنگدانه و طیف رنگی آنها هم دقت نمایید. سایه های شاین یا گلیتر بیشتر مناسب مهمانی ها و سایه های مات و نود بیشتر مناسب استفاده روزمره است.

برای خرید سایه چشم اصل حتماً به بسته بندی، سایز، شفافیت و طیف رنگی آنها دقت نمایید. سایه ها از جمله محصولات آرایشی هستند که موارد تقلبی آنها در بازار بسیار فراوان است

به این مطلب امتیاز دهید

منبع
نمناک
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا