تغذیهسلامت

و کاهش کلسترول آن در مصرف روغن

زیتون و اثر برکلسترول و کاهش سریع آن

نکات برگزیده مطلب
  • روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده سالم است .

 

کاهش کلسترول در یک ماه با مصرف روغن

 

کلسترول خون یکی از موارد مورد توجه پزشکان می باشد. زیرا بالا بودن آن برای بدن مضر می باشد و می تواند بیماری های تعددی را در بدن ایجاد کند. برای کاهش کلسترول دستورالعمل های زیادی ارایه شده است که در این میان مصرف زیتون راحتترین و در دسترس ترین آنها است.

زیتون افزودنی خوشمزه به وعده های غذایی یا پیش غذا است که در خانواده های ایرانی از محبوبیت برخوردار است. خواص ثابت شده متعددی دارد پیشنهاد ما استفاده منطقی از این میوه است .
زیتون کربوهیدرات کمی دارد اما چربی های زیادی دارد. آنها همچنین با چندین مزیت سلامتی از جمله بهبود سلامت قلب به علت کاهش کلسترول بدن.
مصرف این میوه در برنامه روزانه شما بسیار آسان است و به یک رژیم غذایی مبتنی بر مواد غذایی کامل ، افزودنی عالی می دهد .

زیتون حاوی ۱۱ الی ۱۵٪ چربی است که ۷۴٪ درصد آن اسید اولئیک ، نوعی اسید چرب اشباع نشده است . این ماده اصلی ترین ترکیب روغن زیتون است .

اسید اولئیک با چندین فواید سلامتی از جمله کاهش التهاب و کاهش خطر بیماری های قلبی در ارتباط است . حتی ممکن است به مبارزه با سرطان کمک کند . نمی توان در مورد زیتون صحبت کرد و از خواص روغن زیتون چشم پوشی کرد ، برخی از این خواص اثبات شده عبارت اند از :

  • روغن زیتون سرشار از چربی های اشباع نشده سالم است .
  • روغن زیتون حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است .
  • روغن زیتون دارای خواص ضد التهابی قوی است .
  • روغن زیتون ممکن است به جلوگیری از سکته مغزی کمک کند .
  • روغن زیتون با افزایش وزن و چاقی ارتباط ندارد .
  • روغن زیتون ممکن است با بیماری آلزایمر مبارزه کند .

زیتون میوه ی کوچکی است که روی درختان زیتون رشد می کند ، آنها به گروه میوه ای به نام drupes یا میوه های آلویی یا میوه های سنگی تعلق دارند و مرتبط با میوه هایی مثل انبه ، گیلاس ، هلو ، بادام و پسته هستند .

از زیتون اغلب در سالاد و ساندویچ لذت می برند ، وزن متوسط هر دانه زیتون حدود ۳-۵ گرم است . دسته ای از زیتون ها زمانی که نارس هستند سبز رنگ و هنگام رسیدن سیاه می شوند ، نوع دیگر زیتون حتی اگر کاملاً رسیده شوند نیز سبز می مانند .

بطور کلی زیتون دارای مقدار زیادی ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان های قدرتمند است .

مطالعات نشان می دهد که آنها برای قلب مفید هستند و ممکن است از پوکی استخوان و سرطان محافظت کنند . چربی های سالم موجود در زیتون برای تولید روغن زیتون ، یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی فوق العاده سالم مدیترانه ای استخراج می شوند ، جایی که ۹۰٪ زیتون ها برای تهیه روغن زیتون استفاده می شود .

خبرنگار : محدثه بابامرادی

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
کارگر آنلاین
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا