تغذیهسلامت

کاهش متناسب وزن طبق استانداردهای سلامت

کاهش وزن استاندارد

نکات برگزیده مطلب
  • هر فرد باید با توجه به سیستم بدن خودجهت کاهش وزن رژیم بگیرد.

کاهش وزن استاندارد در هفته چقدر است؟

با توجه به توصعه زندگی شهر نشینی و استفاده از تکنولوژی برای زندگی راحتتر و در کنار گسترش مصرف غذا های اماده و پر کالری مثل پیتزا و ساندویج از مدتها پیش چاقی  یکی از مشکلات مطرح جوامع مختلف بوده است و روش های مختلفی برای کاهش وزن پیشنهاد شده است .

در نهایت با همه گیر شدن ویروس کرونا و کمتر شدن فعالیت بدنی افراد خصوصا کودکان چاقی نیز بیشتراز پیش در بین گروه های سنی مختلف دیده می شود که خود می تواند زمینه ساز مشکلات و بیماری های فراوانی خصوصا در نسل جوان آینده بشود.

کاهش وزن خود نیز مسیله بسیار مهمی می باشد بعلت اینکه اگر در این راستا از روش های غیر استاندارد استفاده کنیم امکان دارد عوارض جبران ناپذیری برای  فرد ایجاد بشود.

افراد مختلف با توجه به سیستم بدنی باید از رژیم‌های مختلف غذایی استفاده کنند اما برای این کار حتما باید به متخصص تغذیه مراجعه کرد.

معصومه مرادی متخصص تغذیه با اشاره به درصد بالای افراد مبتلا به چاقی به خصوص در تهران و کلانشهرهای بزرگ، برنامه رژیم غذایی مناسبی را برای این افراد پیشنهاد کرد و گفت: ده ها مدل رژیم در اینترنت حتی به طور رایگان برای افراد وجود دارد ولی هر فرد باید با توجه به سیستم بدن خودجهت کاهش وزن رژیم بگیرد.

وی افزود:کاهش وزن نیم تا یک کیلو در هفته نرمال است، اگر بیش از این باشد یعنی به جای کاهش چربی‌های بدن، از آب بدن کم شده است

به همین علت افراد باید به متخصص تغذیه مراجعه کنند و باتوجه به شرایط و مقدار غذای دریافتی، برنامه رژیم خود را تنظیم کنند تا حداکثر یک کیلو کاهش وزن در هفته را داشته باشند که این مقدار حدود ۸۰  تا ۹۰ درصد از چربی های بدن است.

وی با اشاره به روش‌های متفاوت در طب سنتی و متخصص های تغذیه گفت: طب سنتی را در زمینه ی کاهش وزن قبول نداریم ولی طب ایرانی درست است. چون اکثر افراد چاق طبع بلغمی دارند و دکترهای طب سنتی اسیدهای چرب این افراد را قطع می‌کنند در صورتی‌که ما تجویز مسهل مواد غذایی در کنار یکدیگر را برای افراد تجویز می کنیم. به عنوان مثال به افراد توصیه می‌شود از ماست با دارچین یا زنجبیل به طور همزمان استفاده کنند تا  بعدها به دلیل سردی ماست دچار پوکی استخوان نشود

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
بهداشت نیوز
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بسته است
دکمه بازگشت به بالا