سلامت

آنتی بادی مبارزه با کووید ۱۹ تولید لاما ها!

آنتی بادی کرونا در طبیعت وجود دارد؟

کشف آنتی بادی مقابله با کووید

 

اخیرا بخش عمده ی اخبار سلامتی بطور مستقیم یا غیر مستقیم به اخبار بیماری کرونا مرتبط می شود و گزارش های متعددی در مورد تحقیقات دانشمندان برای یافتن درمان مناسب این بیماری از هر گوشه دنیا به چشم می خورد. شاید یکی از اهداف این تحقیقات یافتن آنتی بادی این بیماری می باشد. و این امر محققان را در تولید واکسن این بیماری یاری می کند.

لاما و بیماری کرونا

اخیرا گروهی از محققان آمریکایی عنوان کرده اند که آنتی بادی قدرتمند کروناویروس به دست آمده از لاما، می تواند به صورت داروی استنشاقی در پیشگیری و درمان کووید ۱۹ استفاده شود.

آنتی بادی ویژه لاما موسوم به نانوبادی به مراتب کوچک‌تر از آنتی بادی انسانی است و در خنثی سازی کروناویروس به مراتب مؤثرتر است.

محققان دانشگاه پیتزبرگ آمریکا، لاما را به کروناویروس آلوده کردند و پس از حدود دو ماه سیستم ایمنی بدن حیوان نانوبادی های علیه ویروس تولید کرد.

«یی شیء»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما نانوبادی های در خون این حیوان شناسایی کردیم که رابطه قوی ای با کروناویروس دارد.»

سپس محققان نانوبادی ها را در معرض کروناویروس زنده قرار دادند و دریافتند این نانوبادی می‌تواند ویروس را در میلیون‌ها سلول آلوده به عفونت خنثی سازد.

محققان معتقدند این نانوبادی ها از مؤثرترین نوع انتی بادی درمانی برای کروناویروس بوده و صدها هزار بار مؤثرتر از آنتی بادی‌ های انسانی است.

به گفته محققان، این نانوبادی می‌تواند به صورت استنشاقی استفاده شود و به طورمستقیم وارد ریه‌ها شود. از آنجائیکه کروناویروس یک ویروس تنفسی است، نانوبادی می‌تواند آن را در سیستم تنفسی پیدا کرده و به آن بچسبد و مانع از آسیب این ویروس به ریه‌ها شود.

به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
همگردی
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا