سلامت
موضوعات داغ

ماسک و حفاظت در برابر کرونا

ماسک برای خود فرد هم مفید است؟

نکات برگزیده مطلب
  • در واقع ماسک نقش مهمی در این دوره دارد و باعث کاهش انتقال و شدت علائم می‌شود

آیا گذاشتن ماسک برای خود فرد هم مفید است؟

 

تا کنون دانشمندان بیان می‌کردند که برای حفاظت از اطرافیانتان ماسک بپوشید ولی اخیرا بعضی از آنها ادعا کردند که پوشیدن آن برای خود فرد هم مفید است.
همانطور که میدانید بیماری COVID 19 از طریق قطرات ریز حاوی ویروس که در زمان صحبت، سرفه و تنفس آزاد می‌شود انتقال میابد. اگر این قطرات ریز در دهان ،  بینی و ریه فرد مقابل وارد شوند می‌توانند باعث ابتلا فرد به COVID 19 شوند. این پوشش می‌تواند به عنوان یه مانع فیزیکی عمل کرده و از ورود این قطرات ریز جلوگیری کند( ماسک پارچه ای ۴۰-۵۰٪ و ماسک N95 ۹۵٪).
ورود کمتر ویروس ممکن است باعث شدت کمتر بیماری یا حتی بدون علامت بودن بیمار شود. در صورتی که ورود تعداد بیشتر ویروس باعث شروع زودتر و شدت بیشتر علائم می‌شود . مثلا در بیمارستان ها که اکثرا از این پوشش استفاده می شود، بیماری بیشتر بصورت بدون علامت ایجاد شده است.
در تحقیقی که انجام شده بسیاری از کادر درمان دارای تست مثبت  آنتن بادی COVID 19 بوده اند در حالی که نمیدانستند اصلا مبتلا شده اند.کشور هایی که میزان پوشیدن ماسک مردم بیشتر بوده دارای شدت علائم و حتی مرگ کمتر بوده اند در مقایسه با سایر کشور ها.

چطور ماسک می‌تواند در زمان انتظار برای واکسن کمک کننده باشد؟

 

در واقع این پوشش نقش مهمی در این دوره دارد و باعث کاهش انتقال و شدت علائم می‌شود . راه حلی که ممکن است بجای بستن باعث باز ماندن مشاغل و مدارس بشود .
بیماری بدون علامت ممکن است برای جامعه مفید باشد. با پوشیدن ماسک و شدت کمتر بیماری ایمنی اجتماعی بیشتر و شیوع آهسته تری را خواهیم داشت.
به این مطلب امتیاز دهید

از طريق
زهره طالبیhealthline
نمایش بیشتر

زهره طالبی

دکتر زهره طالبی در سال ۱۳۹۱ از دانشگاه پزشکی آزاد تهران در رشته پزشکی فارغ التحصیل شد. در کنار کار کلینیکال در حوزه های مختلف پزشکی و سلامت به انجام تحقیقات علمی و ترجمه مقالات پزشکی در زمینه های مختلف در ایران ،ژاپن و انگلستان پرداخت. در سال ۱۳۹۶ به عنوان دستیار تحقیقاتی در دانشگاه پزشکی کیوتو در ژاپن شروع به همکاری کرده و تجربیات علمی و عملی بسیاری کسب کرد. هم اکنون با همکاری در این سایت آمده به اشتراک گذاری تجربیات خود و تحقیقات به روز دانشمندان میباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا