روانشناسیمامایی
موضوعات داغ

اختلال جنسی در افراد معتاد به فیلمهای پورنوگرافی و راه رهایی از آنها

اختلال جنسی و برطرف کردن آن

نکات برگزیده مطلب
  • در برخی موارد افراد به علت نداشتن اعتماد به نفس در یک رابطه جنسی رو به استفاده از فیلمهای پورن می آورند

نکاتی برای کمک به اقراد معتاد به پورنوگرافی (فیلمهای جنسی)

[taq_review]

در مقالات قبل در مورد تاثیرات منفی پورنوگرافی بر روابط جنسی افراد صحبت شد. در این قسمت با اشاره به پیشنهاد چند راهکار ساده بر آن شدیم تا به رفع اختلال جنسی مربوطه کمک کرده و به امید اینکه زندگی زوجینی که با مشکل روبرو هستند را پایدارتر و شیرین تر سازیم.

دکتر بارتلیک، کمک ویراستار  کتاب دانشگاهی Integrative Sexual Health  ، می گوید : ” درمان مشکل نا کارامدی روابط جنسی حاصل از تماشای فیلم های پورن کار ساده ای نیست، اما دست یافتنی می باشد. دکتر بارتلیک پیشنهاد می کند:

  • تماشای فیلم های پورن را کنار بگذارید

چند روز یا  چند هفته ندیدن این نوع فیلمها را متوقف کنید و صبر کنید تا ببینید آیا احساسات طبیعی جنسی بین شما و شریک جنسیتان شروع به بهبود می کند یا اینکه کمی از اختلال جنسی ایجاد شده بکاسته شده است یا نه؟ ”

مهم است که والدین به این نکته توجه کنند که بسیاری از بچه های مجرد که شدیدا معتاد به پورنو هستند تمایل به برقراری ارتباط با جنس مخالف خود را ندارند. عارضه اختلال جنسی در زندگی آنها می تواند اثرات بسیارناگواری گذاشته و منجر به تنهایی و یا ازدواج های ناموفق شود.  اگر این افراد دیدن این فیلم ها را کنار بگذارند احتمال بهبودی و برگشت به روند معمول زندگی برای آنها فراهم میشود.

  • نصب نرم افزار و مسدود کردن پورنو

بر روی کامپیوتر  خود یک رمز عبور دشوار تنظیم کنید و آن را در جایی پنهان کنید که تلاش برای پیدا کردن آن طول می کشد.

  • دلایل ترک دیدن این فیلمها را مرور کنید

به تمام مشکلات احتمالی که تماشای این برنامه ها می تواند با خود به همراه بیاورد فکر کنید و آن ها را بنویسید و بارها و بارها بخوانید. مثلا :  اختلال جنسی حاصل از این فیلمها علاقه شما رابه شریک زندگی خود کمتر کرده، یا اینکه عامل از دست دادن شریک زندگی شما می شود، به رابطه شما را لطمه می زند، وجه اجتماعی تو در محیط کار یا پیش فرزندانت خراب می شود و…

  • مراجعه به درمانگر جنسي

با یک درمانگر جنسی در تماس باشید تا به شما کمک کند. در برخی موارد افراد به علت نداشتن اعتماد به نفس در یک رابطه جنسی رو به استفاده از چنین فیلمهایی می آورند و برای ترک این برنامه حتما باید به رفع ضعف اعتماد به نفس خود بپردازید.

  • مراجعه به مراکز توانبخشی

در مواردی که اختلال جنسی وسیع باشد می توان زیر نظرمراگز توانبخشی جنسی به بهبود شرایط ایجاد شده کمک کرد.

 

به این مطلب امتیاز دهید

منبع
meadicalhealth
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا