تغذیه

عسل برای چه افرادی مضر است

عسل و محدودیت مصرف آن

نکات برگزیده مطلب
  • کودکان زیر یک سال نباید عسل بخورند

کدام افراد نباید «عسل» مصرف کنند؟

 

عسل یکی از مواد غذایی شناخته شده در سراسر دنیا است که نمی توان از فواید تغذیه ای آن چشم پوشید و توصیه می شود حتما در سبد غذایی روزانه خانواده جای داده شود.

البته به علت وجود عسل هایی با کیفیت بهداشتی پایین، با کمی دقت در خرید  و انتخاب عسلهایی با کیفیت قابل قبول می توان از فواید آن بهره جست.

اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ به طور کلی کودکان زیر یک سال نباید این ماده را بخورند و دیابتی ها نیز باید به صورت محدود مصرف کنند.

فرزاد شیدفر متخصص تغذیه و استاد دانشگاه علوم پزشکی ایران درباره «خواص عسل و اینکه کدام افراد نباید آن را مصرف کنند؟»، گفت: عسل طبیعی ماده غذایی بسیار خوبی است؛ به خاطر اینکه حدود ۴۰ درصد فروکتوز دارد و می‌تواند مثمر ثمر باشد اما مصرف زیاد آن باعث چاقی می‌شود؛ بنابراین این ماده خیلی ماده غذایی آزادی نیست؛ چراکه قند زیادی دارد و بسیار غلیظ است.

خواص شگفت‌انگیز عسل و احتمال درمان کرونا

وی ادامه داد: هر یک قاشق عسل در مقایسه با یک قاشق شکر قند زیادتری دارد و چاق‌کننده است اما در مقدار اندکی آن اشکالی ندارد و باید از جایی تهیه کرد که به کیفیت بهداشتی آن اطمینان داریم.

این متخصص تغذیه افزود: به طور کلی کودکان زیر یک سال نباید این ماده را بخورند؛ همچنین در بیماران دیابتی‌ به علت اینکه  بخش عمده این ماده گلوکز است و قند خون را بالا می‌برد، باید این افراد به صورت محدود استفاده کنند.

شیدفر در پاسخ به این پرسش که «آیا افرادی که مشکلات معده دارند می‌توانند عسل استفاده کنند؟»،ابراز داشت:مشکلی در استفاده از این ماده توسط چنین افرادی وجود ندارد اما باید توجه کنیم هرگز نمی‌توانیم به مقدار زیاد از این ماده مصرف کنیم.

 

۵ از ۵ امتیاز - (۲ رأی)

از طريق
مژگان ذوالفقاریان
منبع
فارس نیوز
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا