تغذیه

دسر رژیمی پاییزی مناسب برای همه

دسر سیب رژیمی با روش سریع و طرز تهیه آسان

نکات برگزیده مطلب
  • سیب را می توان به اشکال متنوع مصرف کرد مثلا بصورت میوه خام، دسر یا شیرینی.

 راه حلی فوری و آسان با سیب

 

با توجه به اینکه سیب میوه ای سرشار از مواد مغذی و مقدار زیادی فیبر می باشد و در فصل پاییز در انواع مختلف با رنگهای متنوع در دسترس است؛ پیشنهاد مناسبی برای همه، از جمله افرادی که اضافه وزن دارند، می باشد.این میوه را می توان به اشکال متنوع مصرف کرد مثلا بصورت میوه خام، دسر یا شیرینی.

دستور پختی که در این اینجا معرفی می شود بعلت وجود دارچین برای افراد دیابتی مناسب است در کنار این مطلب بعلت فیبر موجود در آن برای عصرانه افراد چاق که رژیم غذایی دارند نیز پیشنهاد می شود.

بعلاوه میخک موجود در این دسر حاوی فیبر و ویتامین های متنوعی است و خواص فراوانی دارد. افراد دیابتی و افرادی با مشکلات گوارشی، مشکلات سیتم ایمنی می توانند از فواید مصرف میخک در این دسر بهره مند شوند.

در کنار این مزایا تهیه این دسر زمان زیادی به خود اختصاص نمی دهد بنابراین زمانیکه فرصت لازم برای تهیه یک دسر برای مهمانی ها یا دورهمی های خانوادگی را نداریم و مایلیم یک دسر فوری را تهیه کنیم این دستور پخت بسیار کار راه انداز می باشد و می توان آن را سریع تهیه کرد. را در ادامه برای شما شرح خواهیم داد. طرز تهیه  دسر سیب رژیمی خوشمزه در زیر شرح داده شده است:

 

مواد لازم

 

  • سیب زرد ۳ عدد
  • روغن زیتون ۲ قاشق
  • گردو ۳ عدد
  • کشمش سیاه ۲ قاشق
  • دارچین ۲ قاشق
  • چای میخک ۱۰-۱۵ عددآب ۱۰۰ میلی لیتر

طرز تهیه

  • برای تهیه این دسر رژیمی ابتدا سیب را پوست کنده و برش میدهیم.
  • در تابه روغن زیتون می ریزیم و سیبها را ریخته و درب تابه را گذاشته.
  • گردوی خرد شده ,دوشاب انگور, دارچین و و میخک را میریزیم
  • زمانیکه سیب ها نرم شود صبر می کنیم (۷ دقیقه بپزد کافی است)
  • دسر را شیشه دهان گشاد می ریزیم.
از طريق
مژگان ذوالفقاریان
نمایش بیشتر

مژگان ذوالفقاریان

مژگان ذوالفقاریان : فارغ التحصیل کارشناسی مامایی از دانشگاه علوم پزشکی ایران (1374) ، اخذ مدرک کارشناسی ارشد در زمینه تدریس زبان انگلیسی درحوزه پزشکی (1396)، عضو هیئت مدیره موسسه فرهنگی پارساپژوهش آرین از سال 1380 ، 14 سال سابقه مدیریت سایت اطلاع رسانی در زمینه مامایی و زنان، 20 سال سابقه ترجمه مقالات و مطالعه در زمینه سلامت .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Alert: Content is protected !!